PES Club Manager

PES Club Manager

Jde to i zdarma

Nemusíte být zrovna horlivým fanouškem fotbalu, abyste propadli fotbalovému manažeru. Zrovna tak jako já. Konami se po několika nevýrazných titulech rozhodlo napravit svou reputaci a přineslo plnohodnotný simulátor fotbalového klubu, který se dere do první ligy. A jak v recenzi zjistíte, tak se jim to tentokrát skutečně povedlo.

Víte, rovnou na začátku se vám přiznám, že žádný velký fotbalový fanda nejsem. To teda určitě ne. Ale jsem hráč. A fotbalový manažer ve výsledku není jen o fotbalu. Je o strategiích, statistikách, financování, starání se o hráče a chytrém promýšlení celé sezóny. Už před lety jsem u několika manažerů proseděl hodiny a hodiny, tak proč by mě to nemohlo chytnout znovu? A musím uznat, že chytlo. Konami, dobrá práce!

PES Club Manager – videorecenze

Vrcholový manažer

Konami toho zatím příliš na mobilní platformě nepředvedlo a jejich hry se topí v průměru. Do budoucna však slibují větší zaměření na mobilní trh (samozřejmě s free-to-play), takže se možná ještě máme na co těšit. Skoro bych se toho bál, kdyby se jejich nová hra PES Club Manager tak nepovedla. Je skoro k nevíře, že to říkám zrovna já, když free-to-play tituly většinou odsuzuji hned na začátku (minimálně na ně kladu větší nároky).

Fotbalový manažer může dopadnout špatně po všech směrech. Obzvláště, když se do hry zapojí prémiová měna. To je jeden problém. Druhým je, že hry zdarma často tíhnou k trivialitě. Jsou primitivní, osekané a neúplné. To však není případ PES CM. Hned od začátku vám bude jasné, že se rychle můžete začít ztrácet. Ke každému hráči jsou tu desítky statistik, volíte si taktiky a herní systém je doslova robustní. Bál jsem se, že se ztratím. Neztratil, protože úvodní tutoriál mě velmi dobře provedl.

Do hloubky

Tato hra není na chvíli. Úvodu musíte dát čas, a pokud se v manažerech už vyznáte, tak stejně musíte pečlivě zkoumat každý detail. Nejprve si vytvoříte svůj tým. Vyberete název, ale logo a dres dostanete licencované. Je trochu škoda, že si nemůžete navrhnout vlastní. Hráči jsou licencovaní a narazíte tu i na české týmy. Opravdu dobré hráče ale budete teprve získávat. A zde přichází na řadu pečlivý výběr, sledování přestupů a možná i nějaká ta investice do prémiové měny.

Důležitou součástí jsou i přímo zápasy. Ty můžete sledovat ve 2D i 3D. Grafika hry je hezká, animace slušné a kamera vám bude připomínat tu televizní. Takže ano, zápas se dá sledovat plnohodnotně, ale později budete volit asi taktický pohled. Je tu automatický přepínač mezi těmito dvěma pohledy, ale moc nefunguje a často vás bude spíš mást. Během zápasu je důležité sledovat výdrž hráčů, měnit styl hry a samozřejmě střídat hráče.

Přátelstvím k penězům

Pokud budete hrát i s nějakými kamarády, tak si navzájem můžete dopomoci k dosti prémiovým zlaťákům a snadno si naverbujete dostatek kvalitních hráčů. Pokud si za ně ještě připlatíte, tak budete určitě napřed. Stejně tak je tu několik prvků, které hraní brzdí a dostanete se přes ně rychleji s placením. To je třeba stavba vlastního městečka. Můžete na to ale jít pomalu a zahrajete si i tak.

PES Club Manager

Hra dokonce obsahuje systém energie, která vás omezuje v hraní zápasů. Ale nemusíte se lekat. Skutečné zápasy nejsou tím hlavním, co v této hře řešíte. A pokud chcete hrát opravdu takovou dobu, že o energii přijdete, tak stačí chvíli počkat, dělat něco jiného (a že toho hra nabízí) a za chvíli jste zase připraveni jít do zápasu. Úvod je ale možná trochu zdlouhavý, protože třeba prvních 20 zápasů bude snadných. Výzva přijde až později.

Pokud nemáte vyloženě odpor k free-to-play hrám, tak této dejte šanci. Je překvapivě velmi propracovaná, a pokud se rádi hrabete v detailní správě týmu, tak tady si pošmáknete. Statistik, tabulek a přehledů je habaděj. Ačkoliv občas se v nich můžete ztratit. Sledování zápasu je také zábava, hlavně proto, že můžete měnit taktiku svého týmu. Automatické přepínání režimů však příliš nefunguje. Do hry se ale hrozně snadno ponoříte.

Stáhnout PES Club Manager

80%
  • plnohodnotný manažer