Každý týden se v obchodě objeví nová várka her a každá z nich bojuje o vaši pozornost. Dnes tedy prodávají hlavně obrázky a hratelnost je odsunuta na druhou kolej. Vzpomeňte na nedávno recenzovanou hru Motocross Meltdown od Glu, která sice vypadala skvěle, ale moc nás nepotěšila. Only One na to jde úplně opačně. V prezentaci asi příliš neuspěje, obrázky vás nelákají na prvotřídní grafiku, vizuální efekty nebo různá prostředí. V tomto ohledu hra zklamává, ale ti, co si ji i přesto stáhnou… ti nebudou litovat.
Only One – videorecenze
Zrozený rek
Máte odvahu stanout v kruhové aréně, jejíž zdi tvoří tak akorát volný pád do neznáma, zvednout meč a postavit se nelítostným hordám nepřátel? Ti se proti vám poženou ve vlnách a nenechají vás ani na chvíli odpočinout. Ale jste jediný, kdo to dokáže… není tu nikdo jiný. Jen vy, váš meč a vaše schopnosti. To by bylo trochu motivace do začátku. To je v podstatě to jediné, co víte. Žádný příběh, nic. Ale co chcete víc?
Bojových her je hodně a každá má nějaký soubojový systém. Každého samozřejmě může bavit něco jiného, ale některé systémy jsou lepší a jiné horší. Jednou se jedná o systém spíše tahový, kde hodně závisí na vašich statistikách (jde tedy spíš o RPG), v druhém případě se jedná o vaši schopnost včas zareagovat. Na tom staví třeba populární Infinity Blade. Only One ale zkouší jiný systém, který vás nutí neustále běhat a unikat nepřátelským úrokům a čas od času zasadit přesnou ránu.
Víc než byste čekali
A je to právě hratelnost a soubojový systém, co vás na hře bude neskutečně bavit. Za celou dobu se totiž skoro nezastavíte. Neustále budete pobíhat v aréně a budete se snažit najít vhodnou příležitost k útoku. Na začátku totiž bojujete jen s pár protivníky naráz. Později budete bojovat proti celým skupinám. Nejednou se vám stane, že proti vám vyběhne 10 rytířů. A bojovat se všemi naráz se nedá. Jak tedy na to?
Mně se osvědčila taktika, že jsem běhal po obvodu arény, a přestože jsem byl pronásledován, tak se vždy objevil někdo, kdo zůstal pozadu nebo se odpojil a já ho našel samotného. V takovém případě jsem se snažil ho rychle vystrčit z arény, protože na regulérní souboj nebyl čas. Tímto způsobem se zbavíte pár otrapů a hlavně zregulujete počet nepřátel. Pak už se jim klidně můžete postavit. Kličkujete mezi nimi a postupně je nahlodáváte a po jedné ráně je likvidujete. Někteří nepřátelé jsou samozřejmě silnější a nestačí jim dvě rány. Postupně se začnou objevovat i bojovníci se štítem nebo v pořádné zboji. Kromě toho narazíte na lučištníky, kouzelníky nebo slizké potvory.
Vy a vaše schopnosti
Z každého zabitého nepřítele vypadnou předměty. Může to být život, štít, ale také síla, která je asi nejčastější. Ta slouží pro vylepšování vaší postavy. Hra vám nabízí strom dovedností a v něm si za nasbíranou sílu kupujete schopnosti. Na výběr máte ze slušné nabídky aktivních i pasivních možností. Jednou to bude třeba více životů, jindy schopnost odhodit nepřátele, vyvolat štít a podobně. Výhodou je, že pro pár schopností nemusíte hrát věky (nebo platit), ale základní možnosti nejsou nějak přehnaně drahé.
Příliš se vám nevyplatí jen srážet nepřátele z arény, protože tím přijdete o předměty, které by z nich spadly. Občas se vyplatí někoho rychle zbavit, ale vzácnější nepřátele si raději zabijte někdo uprostřed, často z nich vypadne hodně síly nebo i štít, který se vám bude setsakramentsky hodit. Po deseti úrovních (vlnách) je souboj s bossem a také záchytný bod. Když bosse porazíte, tak příště můžete začít odsud a nikdo vás nenutí znovu procházet první úrovně. To se ale hodí kvůli síle.
Závěr
Na první pohled vás vizuálně hra nijak neosloví (pokud nejste milovníci retra), ale hratelnost vás jistě velmi mile překvapí a v tu chvíli možná oceníte grafickou přehlednost. Jasně, jedna aréna není příliš, ale k této hře to tak nějak patří. Škoda, že je hudba hodně repetitivní a grafika je v nízkém rozlišení, ale během souboje si na to ani nevzpomenete. A to je celé – perfektní hratelnost, velmi povedený soubojový systém a zajímavé schopnosti, kterých je hodně a hru ještě zlepšují.
P.S. Další recenzi čekejte až za týden, protože teď budeme (a vy také) plně zaměstnaní sledováním novinek z MWC.