Need for Speed No Limits

Need for Speed No Limits

Zašlá sláva
5

Rychlá auta, rozpálená vozovka a hřmění motoru. Závodní hry dovedou být neuvěřitelně sexy. Obzvlášť proto, že nám umožní usednout za volant drahých sporťáků, které nám ve skutečnosti nikdy pane říkat nebudou. A když mluvíme o herním závodění, tak nesmíme vynechat Need for Speed, protože tato série vždy patřila ke špičce žánru.

Zdá se, že některé značky tu budou věčně. Není to však vždy pravda a i nejprodávanější tituly časem zajdou a na jejich názvy začne dopadat prach. Need for Speed je teď v krizové chvíli. Svá nejlepší léta už má dávno za sebou a horko těžko se snaží navázat tam, kde se mu dařilo nejlépe – v pouličních závodech. Nový titul s prostým názvem Need for Speed o osudu značky rozhodne. Mezi tím se věci hýbou i na poli mobilních her a EA nám představují spin-off No Limits. Tak se nebudeme omezovat a jdeme na to.

Need for Speed No Limits – videorecenze

Do kapsy

Need for Speed je prostě o arkádovém závodění. A jelikož je to mobilní hra, tak se zde nedočkáme žádného těžkopádného příběhu (jako v případě konzolového restartu), ale hra se mnohem více soustředí na jiné věci. Chtěl bych napsat, že hlavně na závodění, ale to není pravda. Vaším základním prostředím je mapa města, kde vidíte různá místa a události. V garáži si spravujete auta, jindy se můžete vydat na překladiště pro materiály, nebo se samozřejmě zúčastnit závodů.

Mobilní prostředí je rozhodně jiné, než to konzolové. Hry tomu musí být uzpůsobeny. Ale upřímně mi trochu vadí, když jeden závod trvá mezi třiceti sekundami a minutou. Hraní je vyloženě klipovité. Mně to vadí, vám to může vyhovovat. Tratě se také často opakují a zanedlouho je budete mít zvládnuté. Nečekejte však skutečné závody. No Limits vám nabídne maximálně krátké honičky, časovky nebo další módy, které jsou si ale dosti podobné. Příjemným zpestřením ovšem může být třeba policie.

Kartičky

Co by to dnes bylo za mobilní hru, kdyby v ní nebylo nějaké sbírání? I zde funguje jakési sbírání karet. A to má dva důvody. V první řadě potřebujete odemknout auta. To se nedělá klasickým placením, ale potřebujete najít všechny nákresy auta, které pak můžete poskládat. Druhým typem karet jsou součástky, kterými auta vylepšujete. Kde tyto karty získat? Buď jako odměnu za vítězství v závodu, nebo z balíčků, které si můžete koupit.

Odemykání aut je tak běh na dlouhou trať a není to jednoduché, protože většinou nemáte garantovanou odměnu. A tak prostě doufáte, že vám padne co potřebujete. Jednou třeba za vyhraný závod získáte nákres perfektního sporťáku, který byste opravdu chtěli. Jenže jich potřebujete dalších devatenáct. Dobrý pocit z výhry? Ani ne. Je to jak nedostat nic. Na druhou stranu, vylepšování vás nutí jezdit konkrétní závody a funguje to jako slušná motivace.

Bez omezení

Bohužel si nemůžete změnit pohled kamery, takže na kokpit zapomeňte. Ovládání je velmi jednoduché a můžete si vybrat mezi dotykem a nakláněním. Dokonce je tu možnost aktivovat jednoduchý mód, kdy auto samo zatáčí, a tak se mi tak povedlo vyhrát jeden závod, aniž bych musel vůbec zatáčet. Na pozadí ovšem hraje velmi slušný soundtrack a grafika vypadá parádně. Obzvláště díky všemožným efektům. Je tak ale docela náročná.

Need for Speed No Limits

Navzdory titulku tu omezení najdete. Je to free-to-play, takže očekávejte hutné mikrotransakce. Můžete si dokoupit zlaťáky, které udělají vše rychlejší a snazší. Dále budete potřebovat body na úpravu vzhledu auta. A nejhorší ze všeho – je tu energie, kterou potřebujete k odjetí závodů. Na začátku se vám bude často doplňovat, ale později narazíte. Stejně tak narazíte na to, že po vás úrovně budou chtít vyšší úroveň auta, ale vy prostě nebudete moci sehnat chybějící díly.

Need for Speed s podtitulem No Limits rozhodně není bez limitů a bariér. A pokud nechcete platit, tak na ně brzy narazíte. Jsou tu i další pro a proti. Na jedné straně je to krátkost závodů a podobnost jednotlivých módů i tratí. Na druhé straně grafika, hudba, pohodlné ovládání a úprava vzhledu. Sbírání karet mohlo být zajímavým zpestřením, ale skoro budete mít pocit, že to je více o sbírání a méně o závodění. Ta krátká chvíle adrenalinu nebude špatná. Ale není to málo?

Stáhnout Need for Speed No Limits

65%
  • grafika a efekty