Mission Berlin

Mission Berlin

Hodně studená válka

Do kin se chystá nový film Guye Ritchieho s názvem The Man from U.N.C.L.E., ale stejnojmennou hru si můžete vychutnat už nyní. Podíváte se v ní do šedesátých let, kdy „zuřila“ studená válka a americký agent se dostal do křížku s ruským špionem při misi v Berlíně. Můžete si vybrat za koho chcete hrát a Berlín prozkoumáte díky otevřenému světu.

Již tento čtvrtek se do našich kin prostřílí dvojice agentů ze šedesátých let. A nebyl by to Warner Bros., aby nám neservíroval hru. Na rozdíl od Disney, který nás nechává spojovat kameny, mají většinou Warneři u filmových her dobrou grafiku a hra tak nějak souvisí s filmem. Bývá ale často krátká a slouží jako takový trailer. Jako ochutnávka, která vás má nalákat do kina. Rozhodně to nejsou hry, na kterých by chtěl vydavatel vydělávat. To nechce ani na Mission Berlin.

The Man from U.N.C.L.E.: Mission Berlin – videorecenze

Studená válka

Film přichází s překvapivou tématikou. Dva úhlavní nepřátelé se musí spojit, aby dokázali čelit hrozícímu nebezpečí. To jsou samozřejmě tajné služby CIA a KGB, reprezentované agenty Napoleonem Solem a Illyou Kuryakinem. Na jedné straně USA a na druhé Rusko. Filmů odehrávajících se v šedesátých letech je nespočet. Málokterý však ukazuje, že by tyto velmoci spolupracovaly. A pokud vás tohle na filmu láká, tak ze hry budete zklamaní.

Už z názvu je patrné, že se dostaneme k událostem odehrávajícím se na začátku filmu – do Berlína. A to je pasáž (soudím dle traileru a dostupných informací), kde spolu agenti nejen ještě nespolupracují, ale dokonce se dostali do vzájemného konfliktu a jeden jde druhému po krku. A to pro hru není vůbec špatný základ. Hned na začátku dostanete na výběr, za koho chcete hrát. Jeden by doufal, že příběh půjde nazírat ze dvou pohledů. To by se ale mýlil. Je to dvakrát stejná hra s jinou postavou.

Zastřel a najdi

Pohybujete se ve zmenšené verzi Berlína. Hra je k mému překvapení otevřená, takže se pohybujete po městě dle libosti. Dokonce můžete i nasedat do aut (ne do všech) a cestu si tak zkracovat. Vpravdě ale musím uznat, že město je dost malé, takže to klidně zvládnete i pěšky. Navíc se auta velmi špatně ovládají. To bohužel musím říci i o agentech. Krčit se za překážkou a střílet je nadlidský úkol, postavy se zasekávají a kamera poskakuje a trhá se.

Nakonec si oblíbíte odstřelovací pušku, protože na vše budete mít více času a nepřátele v klidu zlikvidujete z dálky. Pouštět se do přestřelek s pistolí je sebevražda. Hra rozhodně má potenciál. Dovedu si představit, že by to mohla být jednodušší verze GTA z šedesátých let. To ale není. Město je prázdné, malé a úkoly vám servíruje postupně, takže to vlastně zas tak „open-world“ zážitek není. Nepotkáte tu ani chodce, jen nepřátele.

Hugh Grant

Nesmíme ale zapomenout, že je to hra podle filmu. Zda s ním úkoly nějak souvisí nevím, ale postavy vypadají věrně, a i když nemluví, tak alespoň některé komentáře jsou skutečně vystřižené z filmu. Právě ty od Hugh Granta, který je agentům jakýmsi mentorem. Jejich kvalita je ale hrozná a je znát, že je vystřihli přímo z filmu. A brzy se začnou opakovat. Úkoly také nemají zvyšující se obtížnost a hned ta první vás o tom přesvědčí. Já ji proběhl přes střelbu. Ty ostatní už problém nebyly. Právě naopak.

The Man from U.N.C.L.E.: Mission Berlin

Hra se ještě chlubí multiplayerem, který vás postaví v souboji jeden na jednoho proti jinému hráči. Bál jsem se toho, ale nemohl jsem to vyzkoušet. Pokaždé mě to ihned odpojilo. Jestli by to hru zachránilo? Asi ne. Co mě překvapilo, že hra není tak krátká. Obtížnost misí je sice jak na houpačce, ale neprojdete ji za deset minut, jako u některých jiných filmových titulů od Warnerů. Otevřený svět je dnes populární a sem by i seděl, kdyby měl co nabídnout. To bohužel nemá.

Hra má hezkou grafiku, zajímavou filmovou předlohu a dokonce se chlubí několika herními prvky, které nejsou na telefonech tak běžné. To je třeba otevřený svět nebo dvě herní postavy. Ani jedno ovšem není dotaženo. Svět je prázdný a kromě řízení špatně ovladatelných aut toho moc nepřináší. Postavy nabízejí stejné úkoly, takže se dvou pohledů nedočkáte. Multiplayer jaksi nefunguje a celé to působí, že hru někdo šil opravdu horkou jehlou. A je to škoda.

Stáhnout The Man from U.N.C.L.E.: Mission Berlin

40%
  • otevřené město