Magic: The Gathering - Puzzle Quest

Magic: The Gathering - Puzzle Quest

Karetní spojovačka
2

Že už „spoj-tři“ hry předvedly vše? Tak to jste ještě nehráli nejnovější díl v sérii Puzzle Quest, který kombinuje spojování žetonů s karetními duely Magic: The Gathering. Tato nová hra tak znamená velmi chytrou hratelnost, která přináší oživení do obou žánrů. Tentokrát si však musíte připravit spoustu volného času, protože je nebezpečně návyková.

Dnes už prostě s obyčejnou „spoj-tři“ hrou asi nemůžete uspět, proto nové variace přináší spoustu vylepšení a hlavně kombinování s dalšími žánry. Existuje tak celá série her s názvem Puzzle Quest, které kombinují spojovačku s bojovkou nebo RPG. K této sérii patří i dnes recenzovaná hra, ale protože využívá licence známé série Magic: The Gathering, tak druhou složkou bude sběratelská karetní hra.

Magic: The Gathering - Puzzle Quest – videorecenze

Duel

Největší část herního pole zabírají žetony různých elementů, které slouží ke spojování. Zůstávají tu i některé tradiční prvky – pokud spojíte čtveřici, vyčistíte celý sloupec/řádek a u pěti získáte rovnou kolo navíc. Toto spojování však neslouží k přímému bojování. Abyste vyhráli, tak musíte porazit nepřátelského hrdinu. A toho docílíte útočnými kartami, kouzly a schopnostmi hrdiny. Celý princip se celkem těžko popisuje, ale z úvodního tutoriálu ho pochopíte poměrně bezpečně.

Bojujete skutečně kartami, ale ty vykládáte spojováním. Karta potřebuje získat určitý počet bodů, aby mohla být vynesena na herní plochu. Každý hrdina pak preferuje určité elementy, při kterých se mu karty nabíjejí rychleji. Má ale i slabé elementy. Zajímavostí je, že soupeříte na jednom poli, které spolu sdílíte. Takže se můžete zaměřit i na to, abyste odpalovali žetony tak, aby pak protivník nemohl získat výhodu.

Karty

Operujete tu se třemi druhy karet. Útočné karty jsou takové, které vykládáte na pole. Můžete mít vždy maximálně tři vyložené karty – ty se také mohou lišit schopnostmi. Některé slouží jako štít, jiné pouze útočí ne hrdinu. Druhým typem jsou kouzla, která mají po vynesení okamžitý účinek. A nakonec tu jsou ještě podpůrné karty, které se promění v žeton a umístí se mezi žetony. Tam ho bude moci protivník spojováním zneškodnit. Problém je, že není na první pohled patrné, které podpůrné žetony jsou vaše a které protivníka.

Karty sice taháte z balíčku náhodně, ale na plochu je umisťujete postupně. A tak jejich pořadí můžete ovlivnit. Na to bystě měli myslet a karty v ruce neustále přesouvat podle potřeby. Rozhodně nevyhrajete, když budete jen spojovat a doufat, že vám karty prostě nějak vyjdou. Minimálně ne v opravdovém souboji proti skutečnému hráči. Pokud chcete hrát bez přemýšlení, tak vám ani placení za lepší balíčky nepomůže, ačkoliv lepší karty znamenají zásadní výhodu.

Zpracování

Některé efekty spojování a nabíjení vypadají parádně. Hrdinové jsou zajímaví, každý má svůj příběh, a pokud nechcete čekat na doplňování života, měli byste jich mít více. Energie tu sice není, ale životy se po zápasech obnovují pomalu, takže si stejně počkáte. Čekat budete i během hraní, protože animace jsou velmi pomalé a nemůžete během nich nic dělat. Chcete se podívat na schopnosti nepřítele? Pardon, je zrovna na tahu…

Magic: The Gathering - Puzzle Quest

S tím souvisí celkové zpracování hry, které je spíše podprůměrné. Od ošklivých a pomalu reagujících tlačítek po chyby v zobrazení informací hra prostě působí odfláknutě. Prvky se často překrývají, mizí grafika a sestavování balíčku je jedno velké neintuitivní peklo. Kromě čekání na životy a kupování balíčků po vás hra ani viditelně nechce peníze. Navíc vás celkem štědře odměňuje, když se každý den vracíte.

Zpracování je hrozné. Pokud to hře v roce 2016 dovedete odpustit, tak si budete moci užít opravdu chytrou kombinaci karetních duelů a spojování žetonů. Vše je navíc zasazeno do úžasného fantasy světa Magic: The Gathering. Souboje jsou opravdu promyšlené a překvapivě komplexní, což zahrnuje vlastnosti hrdiny, schopnosti karet, kouzla a nutnost přemýšlet jak nad balíčkem, tak nad pořadím karet. Jestli máte hodně volného času a strategického ducha, toto je hra pro vás.

Stáhnout Magic: The Gathering - Puzzle Quest

80%
  • komplexní souboje