LEGO The Lord of the Rings

LEGO The Lord of the Rings

Kostičková trilogie
5

LEGO hry nám dokázaly, že i hry podle filmů mohou být povedené a LEGO Pán Prstenů to jen dokazuje. V dnešní recenzi si řekneme, co vám hra může nabídnout, a jak se liší od konzolové verze. Máte dost odvahy na to, abyste se vydali přes celou Středozemi a vhodili Prsten moci do Hory osudu?

Filmové licence většinou nedopadají dobře, ale to už musím znít jako zaseknutá deska. Prostě a jednoduše – LEGO hry jsou výjimkou. Na konzolích a počítačích se jedná o velmi populární sérii, která převádí oblíbené filmové světy do prostředí poskládaného z kostiček. Ve FreeBoxu jsem vás upozorňoval na povedenou hru LEGO Star Wars Saga, dále najdete třeba Indiana Jonese, Harryho Pottera a nebo Pána Prstenů. Ten před nedávnem vyšel také pro mobilní zařízení, tak si ho pojďme zrecenzovat!

LEGO The Lord of the Rings – videorecenze

Kostičkovaná trilogie

Vysvětlovat vám, o čem je Pán Prstenů by bylo jako nosit dříví do lesa. Ale pojďme si to zrekapitulovat – jedná se o epickou knižní trilogii, která v podstatě položila základy moderní fantasy. Britský spisovatel J. R. R. Tolkien nám představuje Středozem, ve které žijí elfové, lidé, trpaslíci, hobiti a další stvoření. Svět se však opět propadá do války, armády skřetů rostou, dávno poražený nepřítel znovu nabývá na síle a ztracený prsten hledá cestu ke svému někdejšímu pánovi. Hlavní hrdinové se samozřejmě zlu postaví a jejich úkolem bude odnést prsten až do sopky ve středu nepřátelského území, kde jedině může být zničen.

Tato hra pokrývá celou trilogii, takže začnete v prologu, kde jako Isildur bojujete se skřety a musíte ukořistit prsten. Pakliže znáte filmové zpracování, tak si příběh užijete dvojnásobně, protože vývojáři si z něho často dělají legraci. Animace jsou sice oproti konzolové verzi kvůli velikosti hry zkráceny (a úrovně jsou také osekány), ale i tak v nich najdete spoustu drobností, které vás mohou rozesmát. Jsou to většinou detaily, třeba když se objevíte u Elronda, který vyléčí Froda, tak si můžete všimnout, že v ruce drží návod na sestavení LEGO postavičky a podobně.

Společenstvo

Oproti konzolové verzi bylo také zjednodušeno sbírání předmětů a některé možnosti byly úplně vypuštěny. Pokud jste ale původní „velkou“ verzi nehráli, tak vás to vůbec nemusí trápit. Je to spíš pro dobro věci. Ačkoliv se v příběhu společenstvo rozpadá, tak nikdy nejste sami. Vidíte vždy dvě postavy, mezi kterými můžete přepínat. Pokud potřebujete přepnout na nějakou jinou, tak to není problém, můžete si vybrat z nabídky na spodu obrazu.

Každá postava má vlastní schopnosti, funguje trochu jinak a umí jiné fígle. A právě to potřebujete. Tak třeba Gandalf jako čaroděj dokáže pohybovat některými předměty, Legolas zvládá akrobatické kousky a Gimli dokáže prorazit spoustu překážek. Během hraní tak mezi postavami musíte přepínat. Některé schopnosti také závisejí na vybavení. Frodo, když dostane světlo Eärendil, může prozkoumat tajné kouty, ve kterých se často skrývá třeba bonusový obsah.

Rozbij a seber

Jestli jste někdy nějakou LEGO hru hráli, tak vám náplň misí bude velmi povědomá. Velmi často se jednotlivé akce opakují. Zároveň je většina věcí z lega zničitelných. Během hraní sbíráte bodíky i bonusové postavy. A když dohrajete příběhovou kapitolu, tak se do ní můžete vrátit ve volném módu, kde máte mnohem více postav a můžete tak splnit větší množství úkolů, nasbírat více bodů a podobně.

LEGO The Lord of the Rings

Sem tam ale ve hře narazíte na nějakou tu chybku. Nejhůř dopadlo asi ovládání. Na druhou stranu je na tom asi lépe než v případě Star Wars, ale stejně častokrát spadnete z útesů, netrefíte se na plošinku nebo prohrajete souboj. Na dotykové ovládání si totiž musíte zvykat a není to nic úplně snadného. Hru můžete ovládat gesty nebo virtuálními tlačítky. Ani jedno není optimální, ale osobně mi více vyhovovalo ovládání gesty.

LEGO Pán Prstenů je na jednu stranu jen další povedenou LEGO hrou, která obsahuje i dabing (i když většinou vystříhaný z filmu v nižší kvalitě), ale na druhou stranu nabízí možnost strávit další hodiny ve Středozemi, což nemůže žádný fanoušek odmítnout. Nejvíc by vás mohlo mrzet, že hru oproti konzolové verzi hodně osekali a zkrátili (nejméně je zde obsahu z Dvou věží), což se dá ale pochopit vzhledem k nárokům na výkon a paměť. Hraní je jinak zábavné, zabere vám spoustu času a věřím, že si to nakonec užijete. Pokud ovšem filmy neznáte, tak vás od hraní musím odradit, protože po osekání byste příběh asi úplně nepochopili.

Stáhnout LEGO The Lord of the Rings

App Store

80%