Horizon Chase

Horizon Chase

Stařík v novém kabátu

Ukazuje se, že telefony a tablety jsou ideálním místem k návratu starých her v moderní podobě a provedení. Horizon Chase vzdává hold všem závodním titulům, ale tím se nevyčerpává. Je to totiž skvělá a svižná arkádovka, která bude bavit i ty, kteří jsou na nostalgii moc mladí. Málokterá hra za poslední dobu by byla tak nabitá energií.

Opět mi to nedá a budu muset zmínit Crossy Road. Ne, nedělám to jen kvůli SEO optimalizaci, ale kvůli jisté podobnosti, kterou v těchto hrách můžete spatřovat. Ano, toto je sice závodní hra, ale úplně stejně se obrací do historie. Přesně do doby 70. a 80. let, kdy frčely jednoduché závodní arkády. Horizon Chase míří jejich směrem, akorát už nemusí 3D prostor simulovat a nabídne skutečně moderní pohled na retro zábavu.

Horizon Chase – videorecenze

Retro

Když jsem jel svůj první závod, tak jsem si říkal: „Tak tohle je fakt retro.“ A tento pocit mě už neopustil. A víte co? Hrozně jsem si to užil. Z jedné části proto, že jsem si zavzpomínal na dobu, kdy jsem sám doma hrál stařičké závodní hry nebo se s kamarády přetahoval o volant v herně. Nostalgie by asi ale nestačila, a proto je dobře, že Horizon Chase zaujme i mnohem mladšího hráče, který si chce prostě zahrát rychlou závodní arkádu.

A rychlá tedy je. Hratelnost se však v žádném případě nedá srovnávat s dnešními závodními hrami nebo dokonce nějakými simulátory. Už jen proto, že je trať sice v 3D, ale stále působí tím dojmem, že vaše auto je nalepené na obrazovce a spíše se hýbe svět okolo něj. Potřebujete se tak hlavně vyhýbat ostatním závodníkům a včas vytáčet zatáčky. Do těch vám hra bude výrazně pomáhat, ale pokud vůbec nebudete zatáčet, tak narazíte. Do těch ostřejších se vyplatí i ubrat plyn.

Podvodníci

Jako ve starých časech jsem si připadat také kvůli protivníkům, kteří na první pohled podvádí. Z počátečního chumlu se poměrně rychle vytvoří had, ze kterého přední auta rychle ujedou, jen abyste je v závěru dohonili. Na druhou stranu vidíte i ostatní auta řízená umělou inteligencí navzájem soupeřit, narážet a podobně. To co bych v simulátoru kritizoval mi zde ale vůbec nevadí a hra získává ke konci na hektičnosti. Prostě se vám nestane, že byste od začátku vedli.

Hra nabízí velké množství obsahu. A to ve formě aut, vylepšení i tratí. Vylepšení získáte tím, že se dobře umístíte v bonusovém závodě. Po dojetí si vyberete z trojice nabízených možností. Získávání aut je těžší – musíte dostat zlatou trofej na všech tratích v kapitole. To vám může chvíli trvat, ale zase to funguje jako slušná motivace. Vzhledem k tomu, že hra používá nitro a vozy mají omezený benzín, tak se na některé tratě hodí auta jiná. A proto je lepší je mít odemknutá.

Androiďáci zdarma?

Může se to zdát nespravedlivé, ale ve výsledku za hru musí zaplatit oba tábory. Pro Android je totiž zdarma jen úvodní trojice závodů a jeden bonusový. To odjedete za pár minut, ale uděláte si velmi jasnou představu o tom, jaká hra je a za stojí za zakoupení. A věřte mi, že těch 90 korun za to stojí. V potaz můžete vzít i fantastickou grafiku, která hledá rovnováhu mezi živými barvami, minimalistickým prostředím a 3D modely s nízkým počtem polygonů.

Horizon Chase - World Tour

A vypadá to sakra dobře. To stejné se dá říci o hudbě, která je rychlá, futuristická a neuvěřitelně energická. A opět ze staré školy. Základní ovládání je velmi slušné, brzda je zde nahrazena pouštěním plynu a zatáčení šipkami je pohodlné, ačkoliv občas můžete udělat chybu. V nastavení najdete ale spoustu dalších možností. Nechybí podpora ovladače nebo naklánění. Ve hře také nenajdete mikrotransakce, což je v dnešní době hotovým požehnáním.

Horizon Chase na jednu stranu potěší starší hráče, kteří mají nahrané závodní hry z dekád dávno minulých, ale neurazí ani nováčky, kteří chtějí rychlou a zábavnou arkádovku. Jízda a zatáčení může působit až moc jednoduše a nepřátelé možná podvádí, ale to hra dohání stylovou grafikou, perfektní hudbou, pohodlným ovládáním a hlavně rychlou jízdou, která je prostě a jednoduše zábavná. Za své peníze také dostanete přehršel obsahu.

Stáhnout Horizon Chase - World Tour

Google Play (zdarma) App Store

90%