Halo: Spartan Strike

Halo: Spartan Strike

Elitním supervojákem
1

Opravdovým bojovníkem třídy Spartan se můžete nyní stát i na telefonech a tabletech od Applu. Microsoft se totiž rozhodl vydat dvě své mobilní hry Halo i pro platformu iOS. A tu nejnovější, Spartan Strike, si dnes také zrecenzujeme. Válka zuří na všech frontách a vy se pokusíte udělat vše pro to, abyste jednotky Covenants zastavili.

Nejprve se zdálo, že Microsoft chce uzemnit ty, kteří tvrdí, že na Windows Phone nejsou žádné dobré hry. Halo pro telefony Windows Phone? Silná značka udělá své. A tak vyšel první Spartan Assault v roce 2013. Zdá se, že plány se změnily a s vydáním pokračování – Spartan Strike – se tento rok série otevřela i konkurenci. Konkrétně jde o telefony a tablety se systémem iOS. O Androidu bohužel žádné zprávy nejsou a nezdá se, že by se to mělo změnit.

Halo: Spartan Strike – videorecenze

Elitní jednotka

K sérii Halo neodmyslitelně patří její čelní představitel – Master Chief. Za toho však v této mobilní odnoži hrát nebudete. Nebojte, o speciální schopnosti a futuristický bojový oblek nepřijdete. Promítnete se do supervojáka, který také patří k elitní jednotce Spartan. A díky tomu, že hlavní borec série pobíhá někde jinde, tak jako hráči můžeme prozkoumat bojiště i z dalších úhlů. Často se tak dostaneme do událostí, které se již staly.

Jmenovitě to budou třeba události z Halo 2 na Nové Mombase. Město je zmítáno válkou a vy se musíte postavit jednotkám Covenants v různých misích. Příběh není úplně plynulý a události se dělí na jednotlivé mise. Oproti předchozí hře je zde značné vylepšení – úkoly nejsou tak lineární. Předtím platilo, že jste dostali zadání a to splnili. Nyní dostanete zadání a zjistíte, že se něco zvrtlo, celá situace se změnila a vy najednou děláte úplně něco jiného, než stálo v zadání. Hra ovšem zachycuje atmosféru války velmi dobře. Uvidíte ji probíhat všude okolo sebe na různých úrovních a nebudete mít pocit, že zrovna vy jste ten výjimečný a všude okolo je ticho. Válka vás prostě obklopuje.

Top-down

Halo je tradičně střílečka z prvního pohledu. FPS se sice dá simulovat i na telefonech, ale ovládání tím značně trpí. I proto se autoři rozhodli pro trochu jiné schéma. Hru vidíte svrchu a pro ovládání potřebujete dva prsty. Jedním ovládáte pohyb a druhým střelbu (kam táhnete, tam postava střílí). Na tabletech je toto ovládání pohodlné a na telefonech většinou také. Zde si však nejsem úplně jistý. Otáčení je ohromně citlivé a často jsem se nemohl někam trefit.

Zachraňuje to pomocník při míření, abyste se trefovali na nepřátele. Je tu také jízda autem, což bylo v první hře peklo. Nyní je ovládání o něco lepší, takže zvládnete jet a u toho střílet, ale stejně jsem se čas od času někde zasekl, protože je to ovládání prostě dost citlivé. Výtku bych měl také k házení granátů. Házíte poklepáním, přičemž směr je určen tím, kam postava kouká, případně hází na nejbližší cíl. Mnohem raději bych ťukal tam, kam házím nebo tažením naznačil směr, případně i sílu.

Sběratelé lebek

S jiným pohledem ale rozhodně problém nemám, naopak za něj autory chválím. Jednotlivé mise přejdete poměrně snadno a rychle, alespoň tedy ty první. Tím se však hra nevyčerpá. Je tu velmi chytrý systém lebek. Ke každé misi si můžete vybrat dvě znevýhodnění, která hru značně ztíží, ale nakonec získáte větší odměnu. Třeba si nastavíte, že střílením zároveň přicházíte o štít. A jelikož v pozdějších misích budete potřebovat koupit lepší zbraně, tak se vám peníze navíc budou hodit.

Halo: Spartan Strike

Bál jsem se, že práce se získáváním peněz zde bude působit jak v nějaké free-to-play hře, ale není tomu tak. Naopak vás to nutí hrát na těžší obtížnost a znovu procházet jinak celkem krátké mise. I tak na vás čekají těžké souboje, během kterých nebude stačit střílet před sebe. Dřív nebo později vám dojdou náboje a vy si budete muset sehnat jinou zbraň. Těch je tu hodně a každá z nich funguje úplně jinak. A takové laserové dělo rozhodně stojí za to.

Spartan Strike vypadá úchvatně. Graficky je hra perfektní a pokud chcete akční hru na telefonu, tak toto je správná volba nejen pro fanoušky série. Víceméně se jedná o tu stejnou hru jako Spartan Assault, jen se zajímavějšími úkoly a trochu lepším ovládáním, které je ale na telefonu stále poměrně nepohodlné. Systém lebek do hry přidává znovuhratelnost a nakonec musím vypíchnout zvládnutou atmosféru války, která je velká a skutečně probíhá všude okolo vás.

Stáhnout Halo: Spartan Strike

App Store

80%