Gunslugs 2

Gunslugs 2

Naprosto zmatená řež
8

Že se hned tak něčeho nezaleknete? Tato hra není pro žádné hlemýždě, protože nabízí především hektickou akci, která jen tak nekončí. Zapomeňte na opatrné plížení, zde se hraje na přímý střet. Svět je totiž zase jednou pod útokem zlovolné organizace a jen naši hrdinové mohou zabránit zkáze. Tak nabijte zbraně.

Produkovat úspěšné tituly jen v jednom člověku? I to je možné, což dokazuje tým OrangePixel. Jeho specialitkou je, že ho tvoří jediný člen – Pascal Bestebroer. Sem tam mu sice vypomůžou přátelé s hudbou nebo artworky, ale jinak vše zvládá sám. Pokud jste od něj něco hráli (v podstatě cokoliv), tak u jeho recenzované novinky asi nebudete překvapeni. A to ani po grafické stránce nebo ovládáním. Já s tím tedy problém nemám.

Gunslugs 2 – videorecenze

Zmatek

Pokud bych hledal jedno slovo, které definuje celou hru, tak to bude jednoznačně zmatek. A to hlavně kvůli své rychlé hratelnosti, efektům a jednoduché pixelové grafice. Ale pojďme hezky popořádku. Hra se řadí do žánru run 'n gun, který už trochu vymírá. Nové kousky se drží v retro kabátku (viz dnešní hra) a žádný z velkých vydavatelů se do ní nepouští. Největší sláva asi odešla i spolu s Metal Slugem, který byl po všech směrech dokonalý. Ale oproti této hře také mnohem pomalejší.

Nehráli jste jedničku? Tak to je úplně jedno, protože na to se zde rozhodně nehraje. Co potřebujete vědět? Svět je zase jednou pod útokem zlovolné organizace, která si nepřeje nic jiného než jeho zničení. A se svými prostředky a promyšlenými plány by se jí to jistě povedlo, nebýt našich hrdinů, kteří zas a opět nabijí zbraně. Rovnou v menu si můžete hrdinu změnit, což ale na hratelnost zásadní vliv nemá.

Povedená partička

Změna hrdinů má smysl ve chvíli, kdy jste uprostřed kola, protože se vám tím obnoví životy a náboje. A to jsou dva faktory, které jsou pro tuto hru naprosto kritické. Má to ale i svůj háček. Pokud vás někdo trefí, tak přijdete o značné množství zdraví. Samotného mě to překvapilo. Jenže po chvilce hry jsem si všiml, že lékárny padají z nepřátel velmi často. A stejné je to i s náboji.

Tato střílečka se nedá hrát pomalu. Pokud budete obezřetní, budete postupovat krok po kroku, tak se nikam nedostanete. Mnohem účinnější je naběhnout přímo proti nepřátelům, u toho střílet, možná trochu skákat a samozřejmě rovnou brát lékárny nebo náboje. I to ale může skončit smrtí. Obzvlášť, když do sebe necháte narážet rakety nebo budete zbytečně stát před plamenometem. Smrt se trestá tak, že budete muset zopakovat celé kolo.

Pro zběsilé

Každá úroveň se skládá ze základního terénu a několika majáků. Ty jsou náhodně generovány a obsahují několik místností, které prostě vyčistíte a na konci maják odpálíte. Bez toho nelze dokončit misi. Sem tam se dostanete do nějakých zajímavějších situací, třeba dojde i k přestřelce na jedoucím vlaku. Nechybí ani souboje s bossy nebo speciální těžké zbraně.

Gunslugs 2

Mezi ně se řadí třeba i takové specialitky, jako je raketový oblek nebo tank. Stačí do nich skočit a jsou vaše. Alespoň na chvíli tak můžete nepřátelům ukázat, zač je toho loket. To budete dělat samozřejmě i jindy. Ovládání je jednoduché, ale s ovladačem to bude lepší. Je škoda, že je hra poměrně krátká a některé prvky nejsou úplně dotažené. Například jsem si většinou nevšiml, že mě někdo zasáhl, protože to hra nedostatečně signalizuje.

Gunslugs 2 je poněkud oříšek. Pokud jste hráli jinou hru od OrangePixel, tak možná víte, do čeho jdete. Má své mouchy, jednoduchá pixelová grafika nesedne každému (atmosféru ale má), ale hlavní otázka připadá na hratelnost. Ta je nebezpečně rychlá, řekl bych až zběsilá. Pokud jste fanouškem stealth akcí, tak zde byste mohli dostat infarkt. Když nad tím ale přemýšlím, tak jsem se u toho velmi dobře bavil. Dokonce i ten systém rychlého ztrácení a nabírání životů se mi vlastně líbil.

Stáhnout Gunslugs 2

80%
  • atmosféra