Goat Simulator GoatZ

Goat Simulator GoatZ

Absurdní zombie apokalypsa
3

Jedna legrace evidentně nestačí a zdá se, že fenomén absurdní kozy ještě neutichl. A tak přichází další díl Goat Simulatoru, který nás přenese do světa plného zombíků. Jak proti nim koza obstojí? Přežití bude vaším hlavním cílem, což přináší řadu novinek a prvků známých z jiných survival her. V popředí však stále stojí ona absurdita.

Když jsem zde před nějakou dobou recenzoval Goat Simulator, tak jsem to bral jako vtip. Vtip, který spousta lidí bere vážně. Autoři sami se přitom hráčům vysmívali – kdo by koupil takovou koninu? Původně z toho hra vůbec vzniknout neměla, ale hráči si o ni řekli. Chtěli jste to, máte to mít! První díl se tak dostal ven a stal z něj hit. Šílenství s kozou bylo oblíbené mezi YouTube i Twitch komunitou a já jsem to moc nechápal. Ale dobře, pokud je to vtip a tvůrci si z hráčů dělají legraci, tak proč ne.

Goat Simulator GoatZ – videorecenze

Zombíci

Jenže teď je tu druhý díl s přídomkem GoatZ. Vydat znovu to samé by asi už nestačilo. A když se autoři zamysleli nad tím, co by sandbox s kozou oživilo, tak zombíci museli být první volbou. Máme tu nové město, nové vzhledy koz, staré známé absurdity, hrátky s fyzikou a několik nových možností, které hře mají dodat šťávu. Za zmínku stojí roztrojení herních módů – vedle klasického sandboxu tu narazíte na survival a dokonce i tutoriál.

Jestli má smysl hrát druhý díl Goat Simulator, tak právě kvůli survival módu. A ten obsahuje přesně to, co by v základu každá survival hra měla mít. V první řadě můžete umřít. A to hned dvojím způsobem – buď vás zabijí zombíci, což bude asi častější způsob, nebo zemřete hlady. Stále však platí, že skok z několika desítek metrů nebo vystřelení kanónem vám nic neudělají. Nyní však budete nuceni pobíhat po městě a hledat potraviny.

Crafting

V tom vám budou překážet zombíci. Ti jsou sice neuvěřitelně hloupí, ale zabít vás dovedou. Stačí do nich neobratně vrážet a za chvíli je po vás. Když jim ale sežerete mozek, tak se zároveň uzdravíte. Jejich zabití ovšem nebude tak snadné – vrazit do nich bude potřeba tak třikrát. Využít můžete i různých zbraní, které buď najdete nebo si vyrobíte. Slyšíte dobře. Kromě jídla zde budete hledat i materiály.

Z těch pak v jednoduchém editoru můžete skládat hotové předměty. A narazíte tu na takové zbraně, jako je vrhač mouky, rozprašovač barevných žvýkaček, lamač srdcí nebo relaxátor. A třeba vrhač mouky postavíte tak, že spojíte pastičku na myši s pytlem mouky. Kombinace jsou zvláštní, ale do kolen mě to nedostalo. Kromě toho se v tomto módu také točí denní cykly. Nepočítejte se skutečnou změnou doby, je to vlastně jen počítadlo jak dlouho vydržíte.

Zamýšlená chyba

Že jsou tvůrci největší alibisté na světě, jsme zjistili již u prvního dílu. A zde to pokračuje. Není chybou hry, že se špatně ovládá. Není chybou, že se budete neustále o něco zasekávat. Není chybou, že se nepřátelé budou zasekávat. Není chybou, že se koza v letu trhá. Není chybou, že můžete propadnout pod herní svět. Není chybou, že se hlavou zaseknete a budete ji táhnout za sebou. To vše je v pořádku, protože to je právě ten vtip. Alespoň to tvrdí autoři a někteří hráči.

Goat Simulator GoatZ

Jestli je toto co chcete, tak prosím. Za hru zaplatíte 140 korun a já bych vám dovedl dát velmi slušný výčet spousty lepších věcí, které za to můžete získat. Survival mód je slušné oživení původního konceptu, ale po několika cyklech se stejně asi vrátíte do casual módu, protože v něm se můžete opět vyřádit. Počítejte ale s tím, že hra velmi často padá. Stejně tak se neustále budete zasekávat někde, odkud nebude úniku. Pro tyto případy je tu respawn, který vás vrátí na hřbitov.

Goat Simulator jsou pro mě muka. Tento fenomén s kozou mi už dávno vtipný nepřijde. Je možné se neustále smát tomu, jak se někde zasekává, jak létá přes celou mapu nebo bourá do aut? Pokud si myslíte, že ano, pak je tu pro vás pokračování GoatZ, které přidává survival mód. V tom se pokusíte přežít mezi zombíky. Nechybí ani sbírání předmětů a skládání zbraní. A ano – můžete umřít. Pokud ale platí, že opakovaný vtip není vtipem, pak za to těch 140 Kč rozhodně nestojí.

Stáhnout Goat Simulator GoatZ

45%
  • nové město