Geometry Bounce

Geometry Bounce

Proti fyzikálním zákonům
2

Zapomeňte co vás učili ve škole. A vězte, že geometrie nemusí být jen nuda. Tady jsme ve hrách a ukážeme si, jak zábavné by mohlo být, kdybychom vaše narýsované objekty dali do pohybu. Geometry Bounce je hra, která vás dovede naštvat, protože je neuvěřitelně frustrující. Ale stejně ji budete hrát a budete ji chtít dokončit. A v tom je její kouzlo.

Jednou očekáváme příliš, jindy nám stačí opravdu málo. Na jednu stranu nejsme spokojeni s grafikou nových Need for Speed, přestože ještě před pár lety by nám stačila i na konzolích, podruhé se bohatě spokojíme s primitivním vizuálem Flappy Bird, protože si ho přes všechno to naštvání sotva stihneme všimnout. A dnes budeme recenzovat hru, ve které nás grafika také tolik nezajímá, protože první housle tu hrají úplně jiné aspekty.

Geometry Bounce – videorecenze

Frustrace

Abyste docílili pozitivního přijetí u hráčů, tak potřebujete najít dokonalou rovnováhu mezi frustrací a zábavou. To je ta nejzákladnější rovnice, kterou zná každý herní vývojář. Pokud se vychýlíte na jednu nebo druhou stranu, tak hra bude buď nudná, nebo příliš frustrující a hráče akorát naštve a odradí. Jenže, jak všichni dobře víme, poučky a pravidla ne vždy fungují a platí dokonale. A mohli bychom uvést řadu příkladů, kdy hra byla velmi frustrující, ale zároveň velmi oblíbená.

Mluvím třeba o sérii Dark Souls nebo právě zmiňovaném Flappy Bird. A mohli bychom pokračovat. Třeba dnes recenzovaným titulem Geometry Bounce. V tom dostanete velmi prostý cíl. Vyslat barevné kolečko (nápadně připomínající lízátko) do cíle. Ale to tím způsobem, že cestou zlikviduje všechny ostatní objekty v úrovni. A to je právě kamenem úrazu. Jak projít úroveň tak, aby se od každého objektu kolo dokonale odrazilo a zaplulo do cíle? Dost těžko!

Pomsta geometrie

Objekty, od kterých budete své kolečko odrážet jsou základní geometrické objekty, kterých jste se ve škole narýsovali dosyta. A hned od prvních úrovní bude jasné, že to není snadný úkol. Hra vám vůbec nebude pomáhat a cesta musí být velmi přesná. Vychýlení o pár pixelů ve výsledku po několika odrazech znamená ohromný rozdíl. Odchylka se tak neustále zvětšuje.

A to je problém, protože jste na tabletu nebo telefonu a o nějaké přesnosti tak mluvit nemůžeme. I když budete mít pocit, že několikrát po sobě ťuknete na stejné místo, tak může být výsledek výrazně odlišný. A nejhorší je, že často na správnou cestu přijdete ihned, ale její provedení bude téměř nemožné. Ohromnou roli tak hraje náhoda. Ale dá se to ještě zvládnout, když se objekty nebudou hýbat, prostě to několikrát zkusíte a jeden z těch pokusů vyjde.

V pohybu

Na výběr máte z několik obtížností. V té nejjednodušší začnete u statických objektů, ale i zde se časem přidají nějaké pohyblivé. A tam se už problém s přesností ještě znásobí. Samozřejmě musíte sledovat úhel otočení a najít správný moment. V některých úrovních to funguje skvěle, jindy budete zase čekat na štěstí. K tomu si přidejte, že určujete nejen směr letu kolečka, ale rovněž i sílu (v závislosti na tom, jak daleko od něj ťuknete).

Geometry Bounce

Z toho logicky vyplývá, že pro správné zacílení bude rozhodující i rychlost, aby se kolečko odrazilo ve správný čas od všech otáčejících se objektů. Zní to jako totální masakr a věřte mi, že to je masakr. Já se u hry neuvěřitelně rozčiloval a věřím, že vy budete taky. První dvě úrovně se ještě tak nějak dokončit dají, ale zabere vám to dost času. Navíc finální hodnocení a srovnání s ostatními není úplně odpovídající, když mnohdy bude chyba spíš na straně přesnosti rozpoznání dotyku.

Co nám z toho vychází? Geometry Bounce je hra, která zabrnká na vaše nervy. Budete nadávat, budete chtít telefon zahodit, ale možná i to vás může motivovat k dalšímu hraní. Přece to jen tak nevzdáte! Hra představuje několik skvělých nápadů v hratelnosti, ale obtížnost jednotlivých úrovní jistě není jen vzestupná. A mnohdy budete naštvaní prostě z toho, že hra nečte vaše dotyky úplně přesně.

Stáhnout Geometry Bounce

60%
  • vyšší obtížnost