Gathering Sky

Gathering Sky

Nebeská opera
4

Není hra jako hra. Ne vždy se jedná o originální kousek. V tomto případě ale ano. Gathering Sky vás vezme na jedinečnou projížďku oblohou. Toto není hra v pravém slova smyslu, ale nabízí vám silně emotivní zážitek, který ve hrách běžný rozhodně není. Svým způsobem se vlastně jedná o jakousi herní operu. A už jen proto by vás mohla zajímat.

Tato hra pro mě byla velikou neznámou. Vypadá hezky, stojí nějakou tu korunu, ale z obrázků nelze moc vyčíst její hratelnost. Bude to postřehová hra, kde se budete s hejnem ptáků vyhýbat překážkám? Budete sledovat ideální stopu? Sbírat nějaké speciální body? Prostě jsem přemýšlel v intencích tradičních mobilních her. Vlastně nejen těch mobilních. Jenže toto není běžná hra. Rozhodně ne v tradičním slova smyslu.

Gathering Sky – videorecenze

Interaktivní opera

Musím začít tím, co jsem měl na mysli během celého hraní. Je to jistá verze herní opery. Má příběh, jasně viditelnou gradaci, vzestupy a pády. To vše je určováno nejen hudbou, která v tomto případě hraje prim, ale také prostředím, které se vyvíjí a mění. A právě prostředí bude mít na hráče zásadní dopad, protože bude určovat jeho cestu, která rozhodně není přímočará. A stejně jako při návštěvě divadla vidíte jasné vrcholy, tak je uvidíte i zde.

Pokud bych chtěl být trochu konkrétnější, tak hra vám dá do opatrovnictví jednoho opeřence. Ten bude nejprve brázdit oblohou zcela sám. Po chvíli se k němu však přidá další. A pak další. Ani se nenadáte a poletí s vámi celé hejno. Také zjistíte, že si svůj pohyb úrovní můžete zrychlit, když vletíte do větru. Ten je znázorněn čarami a první projížďka pro vás bude zážitkem. Vlastně i ta poslední. Hra pokaždé získá neuvěřitelnou dynamiku, což jasně reflektuje i hudba.

Jedinečný zážitek

Nechci zde zbytečně přehánět, ale na podobné projekty na mobilních zařízeních nejsem zvyklý. Hra má příběh, pokud ho tam chcete vidět. Přesto dovedu uznat, že to nebude stravitelné sousto pro každého. Mnozí hráči si stěžují na nesmyslnost celého letu. To však není úplně oprávněné. Vše se vyjeví na konci. Během hry také nemůžete nijak zemřít. Vaše hejno se sice může občas zmenšovat, ale vždy hru dohrajete.

Otázkou ovšem je, jak ji dohrajete. Pokud budete pozorní, tak si během hraní všimnete řady momentů, kdy můžete něco udělat. Rozpálit oheň v jakýchsi balónech nebo osvobodit runu. Pokud to uděláte, tak vás hra na konci odmění. Pokud ne, tak ji sice také dohrajete, ale výsledek bude úplně jiný. Mnohem smutnější. Problém však je, že vás hra k plnění těchto úkolů jasně nemotivuje. Na první pohled totiž není poznat jejich smysl. Tak proč byste je plnili?

Beze slov

Příběh není takový, že ho po dohrání už nebudete chtít procházet znovu. To není jeho kouzlo. Během hry nepadne jediné slovo a vše se tak nese na vlnách hudby. Ta je místy dechberoucí a po dohrání si určitě musíte koupit soundtrack (je i na Apple Music mimochodem). Jsou tu momenty klidu, momenty, kdy se ženete rychlostí vpřed a vše vypadá vesele a radostně. Jsou tu ale i momenty strachu a nebezpečí. A nakonec i beznaděje. A rovnou vám říkám, že bez zvuku to vůbec nemá smysl zapínat.

Gathering Sky

Tato hra pro vás nemá být výzvou. Nemá ověřit vaše herní zkušenosti, znalosti a rozhodně vás nechce nijak zvlášť penalizovat. Smrt by celé hře sebrala kouzlo. Pokud přesně toto od her chcete, tak zde nepořídíte. Tato hra je relaxující projížďkou, která dovede být místy velmi emotivní. Pokud se do ní pustíte, tak ji za půl hodiny přejdete. Nevěřím však, že byste si ji zahráli jen jedinkrát.

Gathering Sky je jak opera, kterou si také můžete zamilovat a koukat na ni stále znovu a znovu, přestože je naoko stejná. V tomto případě vy určujete směr a tempo cesty, která je silně emotivní. Nečekejte výzvu, tuto hru si užijí i lidé, kteří s hrami příliš zkušeností nemají. Hudba v tomto případě není pouze doprovodem, ale hraje ústřední roli. A hraje ji fantasticky. Výtvarný styl za ní rozhodně nezaostává. Mrzet nás může snad jen chybějící motivace k plnění úkolů. Před koupí si ale buďte jistí, že víte co kupujete. Tato hra rozhodně není pro každého.

Stáhnout Gathering Sky

90%
  • výtvarný styl