Flockers

Flockers

Ovečky vrací úder
8

Flockers je roztomilá hra s ovečkami. Jen je vidíte, tak se začnete culit. Tedy až do chvíle, než se proti nim vyřítí obří motorová pila nebo zeď plná ostnů. Tyto ovečky rozhodně nejsou v bezpečí, protože jsou na útěku. Už nechtěly být používány jako zbraně hromadného ničení ve světě Worms a vy jim teď musíte pomoci uniknout před vlnolačnými červíky.

Znáte Team17? Ano, to jsou ti, kteří vytvořili Worms. Nebojácné červy, kteří válčí v nekonečných válkách, ničí vše okolo a používají u toho bizarní zbraně. Jen těžko si jde představit, že by tento tým někdy vyprodukoval něco úspěšnějšího. Věděli jste ale, že to nejsou jejich jediné hry? V jejich portfoliu najdete třeba Alien Breed, Superfrog nebo Leisure Suit Larry. Od vydání Worms se soustředí hlavně na ně, ale jednou za čas vyprodukují i něco jiného. Třeba Flockers.

¨

Flockers – videorecenze

Lumíci

Hráli jste někdy stařičkou (vyšla také v novější předělávce) hru Lemmings? Ta vyšla už v roce 1991 a vaším cílem bylo převést lumíky do bezpečí. Dávali jste jim různé vlastnosti a schopnosti tak, aby se dostali do cíle. Hra Flockers z tohoto konceptu vychází, což není žádná náhoda, protože Team17 pracoval na předělávce Lemmings pro PSP a PS3. Základ už byl tedy jasný, jen se změnilo celkové prostředí.

Od světa Worms se ale ani dnes nemůžeme odtrhnout. Respektive tato hra nemůže. Musím ale přiznat, že se mi zasazení i nápad líbí. Co patří mezi nejničivější zbraně v sérii Worms? No přece ovečky! A ty se rozhodnou, že už nechtějí být zabíjeny a používány jako zbraně hromadného ničení. A tak musejí utéci na svobodu. Červíci je ale jen tak jít nenechají a postaví jim pasti, nebo rovnou usednou do vražedných strojů, které se je pokusí zastavit.

Hádanka

Každá úroveň je vlastně takový rébus, kde je vaším cílem dovést bezpečně ovečky z bodu A do bodu B, kde budou vcucnuty a zachráněny. Nemůžete je ovládat přímo, ale rozdělujete jim vlastnosti a schopnosti. To je třeba schopnost skákat, létat nebo dokonce vybouchnout. Ne vždy přidělíte stejné vlastnosti všem vašim ovečkám, ale budete muset některé poslat zmáčknout tlačítko, jiné spustit mechanismus nebo odpálit překážku.

Roli hraje také načasování. Pokud dáte svým ovečkám schopnost létat moc brzo, tak se vám může stát, že vletí rovnou do cirkulárky. Aha, to jsem ještě neříkal? Tato hra je plná nástrah, které drtí, řežou, krájí, půlí nebo jinak masakrují vaše roztomilé ovečky. A vidět ty roztomilé tvářičky v krvi je to nejsmutnější, co se vám může stát. Ale nutno podotknout, že je to docela legrace. Abyste tomu předešli, tak budete moci využívat i formací, ve kterých z oveček uděláte třeba blokádu.

Duhová nebo retro?

Za plnění úrovní získáváte vlnu v závislosti na počtu zachráněných oveček, času a bonusu za sebrání zlaté ovečky. K čemu je taková vlna dobrá? V zásadě ke dvěma věcem – jednak si za ni můžete koupit přeskočení úrovně a pak speciální vzhled oveček. Pokud nebudete utrácet za zbytečné přeskakování (a raději to zvládnete sami), tak si poměrně rychle můžete koupit i ten nejdražší vzhled. Dokupování za reálné peníze tak nepřipadá v úvahu, protože lze získat dostatek vlny bezpečně hraním.

Flockers

Jiný vzhled oveček je fajn, akorát to nakupování je nepohodlné. Musíte být u toho online a každý nákup trvá nepochopitelně dlouho. Občas jsem měl chuť hru shodit a zapnout znovu, ale nakonec to proběhlo. Jako další nevýhodu vidím ovládání, které mi přišlo krajně nepohodlné. Při posouvání se hra zasekává a označování je nepřesné. A přestože mě hraní dost bavilo, tak z rozdělování schopností jsem byl nervózní. Stejně tak formace nejsou vždy spolehlivé a často mi ovečka proběhla, aniž by se zastavila.

Jsem rád, že jsem zase mohl recenzovat hru, která mě neotravovala reklamou, energií a ničím takovým. Navíc si ji nyní můžete koupit za zvýhodněnou cenu. Základ z Lemmings bere skvěle, stále je to zábava a pokud vydržíte pohled na občasné drcení oveček, tak vám hru doporučuji. Stejně mám však výtky – prostředí je občas trochu ploché a z technické stránky má hra co dohánět. Nejednou budete také úroveň několikrát opakovat, takže tu jistou výzvu můžete očekávat.

Stáhnout Flockers

80%
  • zasazení do světa Worms