Etherlords

Etherlords

Puzzle hra na hrdiny
4

Nebaví vás hrát to samé dokola? Vymyslet něco nového není úplně snadné a nepovede se to každý den. Dobrou odpovědí ale může být kombinování zavedených žánrů. Třeba RPG, karetní hry a puzzle. Etherlords na to jde dobře a nabídne hratelnost, která vás překvapí, není úplně snadná, a přestože je zdarma, tak nabízí maximálně férový systém free-to-play.

Kombinace žánrů nebývá špatným nápadem. Občas se můžeme dostat k zajímavým hrám, které staví na více různých mechanikách a základech, jaké bychom u sebe dříve nehledali. Tato kombinace by se mohla na první pohled jevit jako běžná – karetní RPG. Faktem ale je, že hra na vás zapůsobí lehce zvláštním dojmem. Není to běžná karetní hra. Možná je v ní spíše více z puzzle. A RPG puzzle, to už je na pováženou.

Etherlords – videorecenze

RPG

Je poměrně složité určit, co je základem této hry. Ale dostaneme se k tomu. Já začnu u něčeho, co očividně není hlavní (tak, jak to předkládá sama hra), ale mně to přišlo během hraní zásadnější a zábavnější. To jsou souboje. Ty probíhají ve složení tři proti třem. I podle nepřátel si postavíte svůj tým a pustíte se do bojování. To probíhá automatizovaně, jen po každém kole můžete vybrat jednu speciální schopnost.

Se souboji souvisí také sbírání postav. Ty se dělí podle elementů, mají svůj level a schopnost. Během souboje je také zásadní postavení, protože postava vždy útočí na protivníka před sebou (to vždy neplatí pro speciální schopnosti). A díky tomu, že můžete formaci měnit, tak můžete také taktizovat. Rozhodující je zvolit vhodnou speciální schopnost. Zaútočit? Vyléčit se? Zvýšit útok bojovníkům? Volba je vaše. Velká škoda je, že na to vše budete muset přijít sami. Tutoriál ve hře je velmi nepovedený.

Puzzle

Ač jsou souboje velmi automatizované, tak v nich hrajete zásadní roli, jsou poměrně zábavné a komplexní. A já vám říkám, že to není hlavní náplní hry? Souboje slouží pouze k získání hmoty. Ta je potřebná pro budování světa. A to je tím jádrem. Hmota je reprezentována dílky, které kladete na mapu a tím ji formujete. V každé úrovni máte za úkol třeba vybudovat dva lesy a k tomu nějaká jezera. To musíte zvládnout během určitého počtu tahů.

Ve výsledku to budování nebude tak snadné. Svět se může zhroutit a vy budete muset začít nanovo. Není to vůbec špatný nápad, jen ve hře působí tak nějak obráceně. Vždy jsem raději rychle odklikal nějaká políčka, abych šel zase bojovat. Ještě jednou se vrátím k hrdinům. Ty většinou získáváte odhalováním mapy. A jelikož sami nepostupují po úrovních hraním, tak je budete muset vylepšovat. A to tak, že je spojíte s jinými hrdiny.

Bez energie?

K tomu ale budete něco potřebovat. Jasně, je tu Ether, což je herní měna. Kupujete si za ni více tahů na mapě, všemožné bonusy a samozřejmě spojování hrdinů. Po chvilce vám začne lehce docházet, takže dostanete dvě možnosti. Buď budete opakovat starší úrovně, což není problém, nebo si zaplatíte. Věřte mi, že to ale není vůbec třeba. Koupit si můžete i lepší bojovníky, pokud na ně nechcete dlouho čekat.

Etherlords

Nezapomněl jsem na něco? Jasně, energie… tak ta tu není. Vážně, ani v žádné jiné podobě. Jsou tu životy, ale nenechte se zmást, ty jen značí, kolikrát můžete prohrát v souboji. Když o ně přijdete, tak se úroveň restartuje, což není takový problém. A doufám, že je to hezkou předzvěstí toho, že jde vydat free-to-play hru i bez energie. Toto samozřejmě není jediný příklad (asi nejhezčím je stále Hearthstone), ale rozhodně mě to potěšilo.

Stejně jsem stále na rozpacích. Je to dobrá hra? Baví mě? Rozhodně není špatná. Trochu hůře se do ní dostává kvůli nedostatečnému tutoriálu, když ale přijdete na všechny možnosti soubojů, pochopíte tvoření a vylepšování bojovníků a hlavně budování světa, tak to může být moc příjemná hříčka. Stále mě však zaráželo zvláštní prohození soubojů a budování. Ano, puzzle jsou fajn, ale ty souboje mě bavily přeci jen víc. A ještě jednou zmíním absenci energie, za což je velký palec nahoru.

Stáhnout Etherlords

80%
  • taktické souboje