Dumb Ways To Die 2 – The Games

Dumb Ways To Die 2 – The Games

Smrtelná Olympiáda
6

Původní písnička (a hra) Dumb Ways To Die byla fenomenální. Navazuje na to druhý díl, který nás vezme rovnou na celé herní klání. V něm se zúčastníme jak aktivit letních, tak zimních či vodních. Hříček je tu mnohem více, grafika i animace jsou stále perfektní a zachován byl i morbidní humor. Něco zásadního hře ale chybí.

Set fire to your hair. Poke a stick at a grizzly bear. Eat medicines that’s out of date. Use your private parts as piranha bait.“ Dumb Ways To Die byla fantastická hra a ještě lepší písnička, která vznikla jako reklama společnosti Metro Trains. Hlavní myšlenkou bylo, že je spousta hloupých způsobů smrti. A mezi ně patří i to, když bude člověk neopatrný okolo vlaků. Stala se z toho doslova virální záležitost a asi nepotkáte nikoho, kdo by o tomto hitu nikdy neslyšel.

Dumb Ways To Die 2: The Games – videorecenze

Hry

Dvojka je zdánlivě přímo navazující, ale ve skutečnosti je o něčem jiném. Zatímco první díl stavěl na skutečných událostech a situacích, tak toto pokračování nás zavede do sportovního městečka, kde probíhají hry. Čistě z hlediska hratelnosti se nic zásadního neděje. Vyberete si jedno ze tří (pracuje se na rozšíření) stanovišť a pustíte se do hraní miniher. Máte tři životy a hříčky jsou postupně těžší a těžší.

Opět nepotřebujete zvládnout nic složitého. Všechny minihry využívají jednoduchých prvků ovládání. Budete třeba naklánět zařízením tak, aby postava nespadla, rychle ťukat na displej, posouvat objekty po obrazovce, snažit se přesně obtahovat zvýrazněné linie, čistit plochy, rychle kreslit kružnice prstem nebo prostě přeskakovat překážky. Jakmile si všechny hry vyzkoušíte, tak to půjde mnohem lépe. I tak se ale po chvilce úrovně zrychlují, takže se jednoduše dostanete do chvíle, kdy už to nezvládnete.

Spousta a spousta

V tuto chvíli jsou dostupné tři sady her. Jednou to jsou hry letní, pak zimní a nakonec vodní. Musím ale uznat, že zásadní rozdíly mezi nimi příliš nejsou. Ano, na displeji se jakoby odehrává vždy něco jiného, ale budete muset dělat skoro to stejné. A jak už jsem zmiňoval, jsou to situace velmi fantaskní. Při jedné disciplíně se snažíte uplavat piraním, jindy odhazujete bombu nebo skáčete o tyči, a když neuspějete, tak vás srazí blesk.

V prvním díle to byly běžné situace, ve kterých jsme mohli hloupostí přijít o život. Morální poučení bylo jasné, ale také vtipné. Navíc skvěle zpracované. Ve dvojce zůstává to skvělé zpracování i humor, ale ta hloupost se přelévá z chování jedinců na situace samé. Ale, stále se u toho zasmějete, ale myšlenka první hry se vytratila. A osobně se musím přiznat, že mi to přišlo jako veliká škoda. Ale je znatelné, že toto pokračování už není virální reklamou, ale hrou, která funguje sama o sobě a má vydělat nějakou tu korunu.

Mikrotransakce

Na tom samozřejmě není nic špatného a bylo by zvláštní, kdyby nevyužili toho komerčního potenciálu. Hra je jednoduchá a vypadá skvěle, takže se báječně hodí pro děti. Pokud tedy nemáte nic proti „cartoon violence“. A jelikož hra obsahuje jeden mód, kde za hraní platíte vstupenkami, tak jsem se bál, že to by mohlo být překážkou. Ale vývojáři si tyto problémy uvědomili a máte možnost zakoupit „dětský mód“.

Dumb Ways to Die 2: The Games

V tom se vám deaktivují mikrotransakce, zmizí reklamy, odstraní se obchod a dokonce i žebříčky se omezí na další dětské hráče. Za to zaplatíte 60 korun, což není tak zlé. Pokud si chcete jen odstranit reklamy, tak vás to vyjde na 20 korun. Reklamy dokážou být poměrně otravné, protože se pouštějí při přechodu do mapy. Pokud mi ale ještě něco vadilo, tak je to horší optimalizace na Androidu. Je to něco, co se třeba vyřeší aktualizací a dost možná šlo o problém specifický jen pro jedno zařízení, ale chvílemi se mi hra sekala a párkrát jsem kvůli tomu umřel. Na iPadu jsem nic podobného nezpozoroval.

Pokračování virální hříčky o tom, jak hloupě člověk může zemřít, pro mě dopadlo trochu rozpačitě. Hra má stále skvělou atmosféru, grafika i animace jsou výborné a rozhodně tu nechybí humor. Jestli mě něco opravdu mrzí, tak je to ztracené poučení a přesun hlouposti z lidí na situace samé. Většinou to není o tom, že někdo dělá něco hloupého, ale prostě se účastní hloupých her, ve kterých jde o život. Naopak chválím za možnost koupit dětský mód, ve kterém se nemusíte bát hru svěřit svým dětem.

Stáhnout Dumb Ways to Die 2: The Games

75%
  • animace