Does not Commute

Does not Commute

Dopravní patálie

Ráno vyjedete do práce a vcelku nic zásadního se neděje. Okolo vás jedou další auta. O ty se nemusíte starat, vy si hledíte přeci svého. Co když ale musíte řešit celou dopravu? Co když máte za úkol dopravit všechna auta najednou? A jak ukazuje tato hra, vůbec snadné to nebude. Ale zábavné? Zábavné to bude velmi!

Že nejsou hry nové a originální? Že je už vše naprosto stejné a o inovacích nelze hovořit? V něčem jistě takové povzdechy mají pravdu. Na druhou stranu ale vždy přijde nějaká hra, která je něčím svá. Která si možná bere prvky z jiných her, ale stále si zachovává něco, pro co ji bezpečně odlišíme. Does not Commute určitě využívá známé prvky ovládání, ale mixuje je do velmi povedeného celku, který je svým způsobem unikátní.

Does not Commute – videorecenze

Nenabourej

Cílem této hry je v podstatě jet tak, abyste nenabourali. Tedy abyste dojeli do cíle co nejrychleji. Takže je jasné, že tu budeme jezdit s autíčky. Jedna věc vám však z obrázků být jasná nemusí. Všech 15 (někdy 13) dopravních prostředků ovládáte vy. A to postupně. Nejprve vyjedete s jedním autem. Jakmile dorazíte do cíle, tak se přetočí čas a vy ovládáte jiné auto, zatímco to první drží stopu, kterou jste s ním ujeli.

S každým přidaným vozidlem to bude těžší a těžší, protože se po mapě bude pohybovat více překážek. Když s tímto budete počítat, tak se možná pokusíte jet trochu ohleduplněji, nekličkovat přes silnici jako blázen, a když se vám to úplně nepovede, tak přetočíte čas a zkusíte to znovu. Ano, to je možné – třeba když narazíte nebo jedete špatně, tak se můžete vrátit a zkusit to znovu. Jen musíte počítat s tím, že přijdete o jednu vteřinu z celkového času.

Časová bomba

A čas je v této hře kruciální. Neustále musíte mít na zřeteli, že se vám odpočítává z celkového času doba, kterou strávíte řízením dopravních prostředků. Když čas přetočíte, tak se vám sice vrátí, ale přijdete o jednu vteřinu. Udělejte to několikrát a už to nebudete mít tak jisté. Po nárazu navíc auto znatelně zpomalí, a pokud nejste skutečně před cílem, tak se vám ono vrácení může stále vyplatit.

Na mapě se ale postupně zobrazují časové bonusy, které vám po projetí čas přidají. Bez nich budete nahraní. Auta jsou různá a vlastně tu nejsou jen auta. Jsou tu motorky, čtyřkolky nebo dokonce lodě. Hlavní je, že každé vozidlo má úplně jiné vlastnosti – jedno je rychlé a špatně sedí na vozovce, druhé je zase třeba pomalé. To dopředu nikdy jistě nevíte a můžete to akorát odhadovat ze vzhledu auta. Ke každému řidiči naopak získáte stručný popis a někdy jsou to vyloženě absurdní příběhy. Rozhodně se u nich ale pobavíte.

Zdarma bez checkpointů

Úrovně od sebe nejsou striktně odděleny a při hraní neustále jedete kupředu. Jednou jste na vesnici, abyste se za chvíli vydali do města. Vždy právě poslední vozidlo vás převeze do nové lokace. Také máte jeden čas, takže pokud se do další úrovně dostanete jen s několika málo sekundami, tak máte pravděpodobně smůlu a hra pro vás brzy skončí. Ani na straně hry to není úplně čisté. Mapa vás občas žene místy, kde kvůli nepovedené kameře nic neuvidíte a dost pravděpodobně narazíte.

Does not Commute

Postupně se vám odemykají bonusy. Hra je zdarma, takže se nabízí nějaká forma herní měny. Ale zde nic takového není. Bonusy si můžete neomezeně zapínat a vypínat u každého auta. Když vám dojde čas, tak končíte. Skončit ale můžete i dřív. Ve verzi zdarma se vám pozice neukládají a nemůžete mezi úrovněmi přecházet jen tak. To vás bude stát padesát korun, což je férová cena. Problém ale je, že když se třeba jen náhodou prvně zkusíte vrátit, tak vám to hra nedovolí a rovnou resetuje celý postup hrou, místo toho, aby vás jen upozornila a nechala hrát dál, kde jste skončili.

Does not Commute je velmi zdařilá a dokonce i vtipná hra o tom, jak je doprava složitá, když přijde na nějakou choreografii. To právě vy se pokusíte nastolit pořádek v ulicích tím, že budete navigovat všechna auta, která se navzájem křižují. Grafika hry je povedená, snad jen mi úplně nesedí ty textury kůže a dřeva. Jako celek ale působí dobře a hlavně se dobře hraje. Když opomeneme podraz s resetováním postupu, tak je zde i velmi přívětivý free-to-play model.

Stáhnout Does not Commute

85%
  • zajímavý koncept