CubicTour

CubicTour

Jakou máte představivost?

Chtěli byste se u hraní nejen dobře pobavit, ale taky si trochu procvičit mozek? Tato hra má pro vás připravenou velmi zajímavou hratelnost, která nemá daleko do logické hry a zaměří se na vaši prostorovou představivost. A ještě ke všemu si ji můžete stáhnout zdarma a bez reklam. Pojďme se na ni raději rychle podívat.

Pokud se snažíme recenzovat dvě hry týdně, tak je velmi těžké zasahovat co nejširší spektrum žánrů. Trochu nám s tím může pomáhat FreeBox, ale tam většinou nejsou hry nové. A něco mi říká, že jsme tu již pěkně dlouhou dobu neměli hru logickou. Nebo prostě takovou, která vám trochu protáhne vaše mozkové závity. Škola už začala a vy to budete potřebovat. A neměli byste se tomu bránit. Jak jistě víte. Takové hry mohou být vysoce návykové.

CubicTour – videorecenze

Tetris

CubicTour ale asi není tradiční logická hra. Spíš bych řekl, že se podobá Tetrisu. Na jednu stranu je o rychlosti, ale na druhou stranu hodně závisí na vaší představivosti. Ale hezky popořádku. Postupně prolétáváte tunely, které dohromady dávají točitou cestu vzhůru. Každý tunel pro vás má pět zastávek, na kterých musíte splnit úkol. A ten úkol je na první pohled jednoduchý. Ale jen na ten první, protože později se hraní dost zkomplikuje.

Každá zastávka vám představí plochý obrázek složený z barevných čtverců. Zprvu to budou čtverce 2, v dalších úrovních budou už obrazce složitější. Druhým, teď už aktivním, prvkem je prostorový objekt, který se skládá z barevných krychlí. S největší pravděpodobností vám již došlo, co je vaším cílem. Objekt lze totiž otáčet a vy se ho tak snažíte dostat do takové polohy, aby čelní projekce odpovídala plochému obrázku na vrchní straně obrazu.

Představivost

Hra tak pravděpodobně půjde spíš lidem, kteří mají dobrou představivost a orientaci v prostoru. U složitějších tvarů vám nebude stačit náhodně otáčet objektem do všech stran. Bude to chtít reagovat rychle, jinak buď narazíte, nebo prostě neuděláte dostatečné skóre. Od začátku úrovně se vám totiž skóre konstantně odečítá. Jakmile najdete správnou polohu, tak se jednoduchým ťuknutím posunete k další projekci. A pokud chcete mít co nejvyšší skóre, tak se musíte pohybovat rychle.

I v dané úrovni se ovšem projekce generují náhodně, takže nestačí kolo pustit znovu a udělat ho s perfektním skóre, protože minimálně pořadí tvarů bude jiné. Je ale důležité, abyste si dokázali uvědomit, jak ten tvar potřebujete otočit. A nejen to – abyste si ho dokázali představit komplexně. Někdy potřebujete mít vyčnívající krychli vpředu, jindy ji zase schovat. A pokud to budete vždy zkoušet, tak příliš dobré skóre neuděláte.

Mozkové cvičení

Hra tak může skvěle sloužit k procvičování představivosti. Zdá se to jako banalita, ale hodně lidí s tím má problém. Co se stane, když tento objekt pootočím? Jak pak bude vypadat jeho čelní projekce? Prostorová orientace je další věc. Někdo projde jednou chodbou a už se není schopen vrátit, protože se prostě neorientuje v prostoru. Pokud bych tak hledal hru, která je nenásilná a má hráči co přinést, tak bych určitě přemýšlel o CubicTour.

CubicTour

Jak to tak bývá, vždy najdeme nějaké klady a nějaké zápory. Hra je zdarma. A to myslím skutečně zdarma. Nebudou vás dokonce otravovat ani reklamy. Hratelnost je minimálně zajímavá a její potenciál ohromný. Stejně se ale nemohu zbavit dojmu, že tomu něco chybí. Hra je prostě prázdná. Nejsou tu žádné jasně dané cíle a ono stavění věže není žádné velké terno. Další výtku bych měl k ovládání. Otáčení funguje pokaždé jinak. Jednou je přecitlivělé, jindy mám problém blokem otočit. A to není úplně pohodlné. Obzvlášť, když hrajete o čas.

CoubicTour není vůbec lehké ohodnotit. Její myšlenka není zase tolik originální, ale funguje velmi dobře. Zároveň hra nabízí víc než jen čistou zábavu a může sloužit jako perfektní pomůcka při cvičení prostorové představivosti. A to není málo! Zase na druhou stranu je toho obsahu ve hře dost málo a pravděpodobně u ní dlouho nevydržíte. Také jsem úplně nebyl spokojen s ovládáním. Ale jelikož je zdarma a bez reklam, tak jí určitě dejte šanci.

Stáhnout CubicTour

70%
  • cvičí představivost