Crashlands

Crashlands

Výhra na všech frontách
2

S Crashlands se váže příběh vývojáře bojujícího s rakovinou. Nyní se konečně můžeme na vlastní prsty přesvědčit, zda nešlo jen o nafouknutou bublinou. A prozradím vám, že nešlo. Hra nabízí ohromný svět, epický příběh, souboje, crafting a stovky předmětů. Věřte nebo ne, před sebou máte jeden z největších titulů pro telefony a tablety.

Hře Crashlands se dostalo mnohem větší publicity, než by sami tvůrci kdy chtěli. „Děkovat“ za to mohou rakovině, která zaklepala na dveře Sama Costera, který spolu s dalšími dvěma bratry tvoří vývojářský tým Butterscotch Shenanigans. Před dvěma lety to vypadalo, že pracuje na své poslední hře a nechtěl, aby vznikla další nekonečná běhačka. V nemocnici si vymyslel Crashlands, představil ho bratrům a z projektu se stal způsob, jak bojovat s rakovinou – práce na hře ho mnohdy držela nad vodou. Když se poprvé povedlo rakovinu rozehnat, zanedlouho se vrátila. Nyní mu celý herní svět drží palce, protože má nejlepší výsledky od počátku léčby. A my se konečně jdeme podívat na to, jak jeho záchranný člun vlastně dopadl.

Crashlands – videorecenze

Příběhové přežívání

Pokud máte pocit, že se Minecraft svým složitým ovládáním příliš nehodí na telefony a zároveň vám v něm chybí příběh, tak Crashlands nabízí jasnou alternativu. To kvůli tomu, že nabízí crafting a přežíváte tu v divočině, sbíráte materiály a budujete vlastní základny. Tam to ale nezačíná. Začínáte na palubě vesmírné lodi, která převáží důležitý náklad. Z ničeho nic se objeví obří nepřítel a ukradne vám část lodi. Zbytek se zřítí na blízkou planetu.

Kromě výše zmíněného hra přináší RPG prvky, které znamenají třeba i příběh a úkoly. Na rozdíl od jiných her je v úvodu přívětivější. Začnete totiž opravdu postupně – nejprve z trávy vytvoříte základní tábor a nástroje. Dokonce až o mnoho později získáte zbraň, takže se nepřátelům zprvu naučíte vyhýbat. Na začátku nebudete zahlceni množstvím možností, ty jsou vám odkrývány postupně, takže se nemusíte bát, že byste se ztratili. Má to ale vedlejší efekt – do hry snadno zabřednete na několik hodin v kuse.

Crafting

Vaše vytvořené nástroje a zbraně se nijak neopotřebovávají. Také nemusíte neustále vybírat správné nářadí. Stačí přijít ke stromu, ťuknout na něj a vaše postava si už sama správné náčiní vytáhne. Pro tvoření předmětů ale vždy potřebujete zpět do základny a naštěstí tu nechybí teleport. Výsledek bude pokaždé jiný, protože vaše zbraň může dostat náhodně přidělené bonusy. Odemykání nových zbrojí a zbraní je v podstatě ekvivalentem postupování po úrovních.

A víte co? Zbroj se graficky přesně promítne na vašeho hrdinu, takže se tu nebavíme jen o nějaké změně statistik. Souboje jsou důležité pro plnění úkolů a získávání materiálů. Většinou vypadají podobně – zaútočíte na nepřítele, uhnete jeho útoku a zaútočíte znovu. I na základní obtížnost jsou souboje poměrně těžké, takže se nevyplatí jen stát a nechat se zraňovat. Používat také můžete třeba speciální bomby.

Ovládání

Tato hra je doslova enormní. Nejen, že herní plocha je nezměrná, ale v tuto chvíli tu najdete téměř 500 různých věcí k vytvoření. Můžete tu strávit hodiny a hodiny, stavit si lepší základny, cestovat krajinou, bojovat s nepřáteli… a ano, samozřejmě plnit úkoly a postupovat v příběhu. Důležité předměty získáváte během hlavních úkolů, zatímco bonusové recepty získáte spíše náhodou. Vždy ale postupujete nějak vpřed a záleží pouze na vás, jestli se budete honit za příběhem nebo si v klidu postavíte obří dům uprostřed mapy.

Crashlands

Zatímco ovládání je pohodlné, tak během větších soubojů se často netrefíte a místo bojování začnete třeba kácet strom. Obzvlášť na menších displejích. Stavba je také pohodlná, kdy ťukáním umisťujete předměty do čtvercové sítě. Za pokárání stojí snad akorát mapa, která má velmi specifické ovládání a snadno se omylem teleportujete úplně jinam než chcete. Na závěr se ještě sluší dodat, že hru si můžete koupit i na počítači a přes BscotchID hrát doma i na cestách stejnou hru.

Ano, za hrou stojí emotivní příběh o boji proti smrtelné nemoci, ale i kdyby tam nestál, tak se Crashlands zařadí mezi absolutní špičku v mobilních hrách. S pohodlným ovládáním, zábavným soubojovým systémem, příběhem a enormním množstvím obsahu nabízí perfektní variaci, která může uspět i u hráčů, kteří Minecraft zrovna nemusí. Ať už sledujete epický příběh nebo prostě stavíte hrad v bažině, tak si Crashlands maximálně užijete.

Stáhnout Crashlands

90%
  • ohromné množství obsahu