Není tomu tak dávno, co Gameloft vydal nový díl ze své válečné série Modern Combat. Pátý díl nás opět vzal do budoucnosti, inspiroval se z nových dílů Call of Duty a prohnal nás krátkou, ale intenzivní kampaní, abychom se mohli pustit do multiplayeru, který jednoho dokáže udržet velmi dlouho. Pokud vám moderní vojna příliš nevoní a raději pronásledujete nacisty během druhé světové války, tak jste dost možná čekali spíš na Brothers in Arms 3 s podtitulem Sons of War.
Brothers in Arms 3 – videorecenze
Do zbraně!
A že to čekání nebylo krátké. Mobilní hry většinou nevycházejí příliš dlouho po svém oznámení. To však neplatí pro Gameloft, který si může dovolit vše přehodnotit a vydání posunout… klidně o nějaký ten rok. A na pokračování mobilní série Brothers in Arms jsme si museli počkat. V roce 2013 navíc hra vypadala úplně jinak než nyní. Nejviditelnější změnou je pohyb. Zatímco na začátku se vývojáři rozhodli, že ovládat pohyb i střelbu je s virtuálním ovládáním velmi těžké, a tedy hráči nechají pouze střelbu, tak pro finální verzi už to neplatí.
Někdo by si mohl stěžovat, že „moderní střílečky“ došly tak daleko, že už je to doslova jen střelnice, kde ani nemusíte chodit, ale jestli mi něco při hraní BiA 3 vadilo, tak to byl právě pohyb. Je nemotorný, nepřesný, schovávání se do krytu je nejisté a přeskakování ne vždy funguje. Navíc je velmi jednoduché se o píď netrefit a místo míření začít pobíhat okolo. Po chvilce jsem si na to zvykl a dával si pozor. A nakonec musím říci, že i ten systém krytí oceníte.
Příběh
Druhá světová válka nebyla žádný med. Všichni o ní víme, ať už z filmů, dokumentů, knih, her nebo ze školy. Může nás příběhově ještě nějak překvapit? Pokud nejde o úplné fantasy, tak ne. Ale i tak v ní lze vyprávět příběh, který bude bavit. Příkladem může být nový film Železná srdce, který stavěl na vztazích posádky jednoho konkrétního tanku. To je trochu podobné jako v této hře, ne? Bohužel ani moc ne. Vrací se sice postavy z předchozích dílů, ale já osobně si k nim během hraní žádný vztah nevybudoval.
Pár momentů tu je a hned úvod dává malou naději, že příběh bude stát za to, ale stále hraje spíš vedlejší kolej. A tak vás budou zajímat akorát lokace, jako je hrad v Německu nebo třeba Paříž. A po grafické stránce je hra skutečně precizní. Na mobilní poměry jsou animace velmi dobré a efekty se tu nešetří. Zároveň jsem neměl problém se sekáním nebo padáním. Čas navíc hře zřejmě prospěl.
Rovnou zdarma
Není tu žádný multiplayer, což mě trochu překvapilo, ale určitě mi to nevadilo. Kromě kampaně je zde spousta dalších módů, které musíte splnit. Ať už jsou to plížící mise, odstřelování nebo obrana před vlnami nepřátel. Narovinu říkám, že to není Modern Combat, ale hraní působí slušně. Je to velká hra se spoustu možností. Teď ale přichází ten problém. Je tu až příliš možností. A může za to samozřejmě free-to-play model.
Za prémiovou měnu si kupujete granáty a další pomocníky. Pro vstup do mise musíte mít požadovanou zbraň s daným vylepšením. To můžete koupit za běžnou měnu, ale zároveň musíte počítat s tím, že vylepšování stojí i čas, takže si nejednou počkáte. Nastavování a vylepšování je tu tolik, že bude trvat několik hodin, než se v tom zorientujete. A ve výsledku vám dojde, že je to tu stejně jen proto, aby vás to donutilo čekat nebo platit. Chcete si jen zastřílet? Máte smůlu. A nechybí ani energie. Té je na začátku hodně, pozdější mise jsou ale složitější a stojí více.
Závěr
Chcete opravdu dobrou hru z druhé světové války na telefonu nebo tabletu? S Brothers in Arms 3 od Gameloftu opatrně. Samo jádro není zlé. Pohyb má své problémy, nemůžete si měnit zbraně, nelze mířit hledáčkem a příběh je opět tuctový, ale je to celkem zábava. Na mobilní poměry určitě, když si k tomu ještě připočítáte výborné zpracování. V cestě vám bude stát management okolo – vylepšování, prémiová měna, čekání a energie. To jsou prvky, které hru značně sráží a později bude problém najít balanc mezi čekáním na vylepšení a doplněním energie.