Bob a Bobek – Lední hokej

Bob a Bobek – Lední hokej

Nemehla na ledu

Mistrovství světa v ledním hokeji zamířilo letos k nám a maskotem celého turnaje není nikdo jiný než večerníčková dvojka Bob a Bobek. Potkat je tak můžete třeba i v mobilní hře, ve které si turnaj můžete prožít na vlastní srst. Kromě tréninku a šampionátu tu na vás čeká také hra více hráčů. Dostojí hra svému odkazu nebo udělá ostudu? To si řekneme v recenzi.

Maskoti mistroství světa v ledním hokeji – Bob a Bobek – dostávají vlastní hru, ve které nás šampionátem provedou. Mistrovství v Praze a Ostravě je velká událost a známé pohádkové postavičky je vidět na každém kroku a kdekterý obchod je partnerem šampionátu. Autorem původního seriálu je Vladimír Jiránek a já jen doufám, že jeho odkaz nebude tímto využitím nijak pošlapán. Neudělá mu hra ostudu?

Hra je momentálně dostupná pro Android a v brzké době se objeví také na iOS.

Bob a Bobek: Lední hokej – videorecenze

Králíci na ledu

Mistrovství světa v hokeji, kde jsou maskoty Bob a Bobek, si přímo říká o hru, ve které si zahrají hlavní roli. Co jiného by to také mohlo být než zjednodušený hokej? Opravdu jsem se těšil, až to za český reprezentační tým dotáhnu až do samého finále, kde zazářím a stane se ze mě hvězda. Tak jsem to ostatně dělával v jiných hokejových hrách. Hned tady je ale první zádrhel – hra zdarma výběr týmů neobsahuje a vždy budete hrát za šedošedé králíky, pokud si nedokoupíte speciální herní modul.

Navíc máte odemčený jen trénink. Myslel jsem si, že se to po pár kolech naučím a půjdu hrát skutečnou hru. Ale kdeže. Vždyť v obchodě psali, že je tu jednoduché a intuitivní ovládání. Hned tutoriál vás vyvede z omylu. Ovládání je intuitivní do té míry, kdy zjistíte, že jedno tlačítko slouží pro pohyb a druhé pro střelbu. Počítejte však s tím, že se při střelbě postava zastaví a touchpad pro pohyb se změní v mířidlo. Do chvíle, než se k vám dostane protivník to není problém.

Vozembouch

Tutoriál je zdlouhavý, zbytečně se opakuje a zajímavý začne být ve chvíli, kdy se proti vám objeví brankář nebo dokonce obránce. Pokud tam tedy přes to šílené ovládání dojdete. V tuto chvíli už to snadné nebude a o to víc vás začne pálit, že hra nepočítá s nějakými triky, postava při pohybu často vůbec neposlouchá a pokud chcete přehrát protivníka, tak budete muset faulovat. Za to se v této hře netrestá, ostatně, protivník to dělá taktéž. Zápas tak bude o neustálém shazování.

Řítíte se na bránu, dokonce utečete obránci, který je daleko za vámi a najednou spadnete na zem. Byli jste sraženi. Hra si tu s nějakou logikou starosti nedělá. Často vás srazí i protivník, který je k vám otočený zády. Ono shazování je také dosti neurčité, občas se stačí přiblížit, zmáčknout tlačítko pro útok a už leží. Jindy okolo něj budete jezdit několik vteřin a nic se nestane. Nezbude vám než jeho střelu odrazit. To není nic těžkého, protivníci jsou opravdu hloupí. Puk často také není vidět.

K mistrovství nebo ne?

Hra se tváří jako doprovod k mistrovství, ale tak tomu asi úplně nebude. Ač si ji stáhnete zdarma, tak dostanete přístup jen k tréninku. Turnaj pro jednoho hráče, multiplayer a výběr týmu si můžete odemknout za peníze nebo mrkve, které hraním získáváte. Pokud si budete chtít něco odemknout a nechce se vám platit, tak budete muset sledovat reklamu. Je to otravné, ale dá se to s chvilkou trpělivosti přejít. Turnajový mód vás staví proti různým protivníkům, kdy se snažíte postoupit ze skupiny a utkat se o pohár.

Bob a Bobek: Lední hokej

Mnohem zajímavěji vypadá multiplayer. Má ale jeden háček – vůbec nikdo ho nehraje. A vzhledem k nepovedené hratelnosti není divu. Nechtěl bych však být v kůži toho, kdo si ho odemkne za 60 Kč a zjistí, že si vůbec nezahraje. Nechci být přehnaně skeptický, ale toto se asi příliš nezmění. Vůbec ta idea zamknout multiplayer za poplatek jistě počet hráčů nezvedne a hra sama není natolik dobrá, aby onu platbu ospravedlnila.

Bob a Bobek: Lední hokej je naprostá trefa vedle. Autoři tu nerozehráli jen špatný zápas, ale dokonce mám pocit, že je to úplně jiné hřiště. Hra využívá maskotů letošního mistrovství světa a potenciál má ohromný. Animace jsou hezké a drží se Jiránkova odkazu. To je asi jediný klad v této hře. Zbytek je bída – ovládání není zvládnuté, inteligence nepřátel je nulová a celý herní základ nedává příliš smysl. Tato hra existuje jen pro své jméno. Jiné ospravedlnění nevidím.

Stáhnout Bob a Bobek: Lední hokej

Google Play (zdarma)

30%