Beyond Gravity

Beyond Gravity

Z kosmonauta žábou

Ztroskotat ve vesmíru asi nebude nic příjemného, vy si však touto hříčkou můžete zpestřit den. Ujmete se astronauta, který se snaží dostat zpět i bez své lodi. Nebude to však nic snadného. Tato hra se může pyšnit krásnou grafikou a roztomilým zpracováním. Zaujme i hratelností? A pozor, je i pro Windows Phone!

Hry nejsou jen velké příběhy nebo AAA tituly. Jednou to může být plnohodnotná závodní hra, která si nic nezadá s konzolemi minulé generace, jindy třeba adventura, která je běžně k dostání na počítači. Hry mohou být ale i malé hříčky, které jsou šetrnější k baterii a hodí se na cesty nebo chvilkové hraní. Obzvlášť mobilní hry jsou často takové. A není to nic, za co by se musely stydět. Dnes recenzovaná hra je takovou jednoduchou hříčkou a je nutno s tím počítat.

Beyond Gravity – videorecenze

Hop sem, hop tam

Princip vám bude jasný už z obrázku. Vaším cílem je přeskakovat mezi planetami a sbírat šroubky a matice. Základem je včasné načasování. K ovládání vám stačí jediný dotyk. Postava pak vyskočí a sama doputuje k cíli. Pokud skočíte špatně, tak může také skončit v prázdnotě. Na skutečnou gravitaci se tu příliš nehraje, tak raději nezkoušejte skákat zespodu. Gravitační síla planety vás nepřitáhne. To ovšem není tak podstatné, vesmír je stejně jenom příběhový základ.

Tak jak se to celé semlelo? Představte si, že poklidně letíte vesmírem, nohy máte na palubní desce a probudí vás až nepříjemný zvuk alarmu. Co se asi děje? Vletěli jste do pásma asteroidů. Snažíte se uniknout, ale je to marné. Vaše loď to několikrát schytá a skončí na kaši. No a vám nezbude nic jiného, než se vydat na cestu vesmírem po vlastních. Škoda je, že je to cesta beznadějná. Hra nemá žádný cíl, pokaždé začínáte od nuly a snažíte se dostat co nejdál.

Bez konce

S vědomím, že žádná záchrana neexistuje, bych se asi brzy přestal snažit. Naštěstí jsme hráči a nemusíme podobné životní těžkosti řešit. Nás zajímá, jestli je to zábava. Docela jo. Rozhodně je to natolik chytlavé, abyste si říkali: „Ještě jedno kolo a končím.“ Chcete totiž splnit další úkol. Jejich výhodou je, že nejsou vůbec obtížné. Na druhou stranu je škoda, že jich není o poznání víc. Vždy působí lépe, když se ve hře neustále něco děje a my něčeho dosahujeme.

Zásadní problém je v tom, že jste to již hráli. A mockrát. Tento princip už použila taková spousta her, že bychom je zde všechny nevyjmenovali. Z recenzovaných to byl třeba Pyro Jump, který toho ale nabízel více. To je také problém této hry – je toho v ní neuvěřitelně málo. Jednak sám princip celou hru za 20 Kč neutáhne, také v tom není pořádná výzva a chybí mi viditelný vývoj. To jsou věci, které Pyro Jump (a další) měl.

Prázdný vesmír

Problém vesmíru je v tom, že je krapet prázdný a chladný. Nevinil bych ale prostředí samo, jako spíš tvůrce této hry. Věřím, že kdyby chtěli, tak dovedou rozehrát na pozadí zajímavé scenérie. Ve vesmíru je tolik úkazů, které by se daly zpracovat. Ale šedočerná pustina vás na dlouho neudrží. Už jste vážně daleko, ale prostředí vypadá téměř stejně. Nezachrání to ani barevné planetky, které jsou samy o sobě hezké.

Beyond Gravity

Celý vizuální styl bych hodnotil pozitivně. Animace jsou dobré, stejně tak zvuky nebo hudba. Na grafiku je radost pohledět. To ale ve hře nestačí. Beyond Gravity není free-to-play titul a můžete skákat do zblbnutí. I tak vás to ale asi bavit nebude. Za nasbírané šroubky si můžete v obchodě kupovat vylepšení nebo nový vzhled. Moc toho ale na výběr nebude a vše je navíc velmi drahé. Už jsem hledal tlačítko pro nějaké mikrotransakce, ale není tu. Tak snad ani nebude. Ale těch věcí by klidně mohlo přibýt. Možná bych tak odstranil trojitý skok, protože ten hru dělá mnohem jednodušší.

Beyond Gravity určitě není nijak špatná hra. Jen je krapet… nedostatečná. Koupil jsem ji za dvacet korun, což není mnoho, ale mnoho jsem také nedostal. Určitě jsem čekal víc. Hratelnost je silně repetitivní a po chvíli vás prostě omrzí. Hru jednoduše koupíte, chvíli hrajete a už se k ní asi nikdy nevrátíte. Vizuálně je velmi působivá, ale i to vás omrzí, protože nabízí jediné prostředí. Celou dobu jsem čekal, kdy na mě vyskočí hláška, že si to tvůrci rozmysleli a tato hra je nakonec free-to-play. Ale není a trochu mě to vyvádí z míry, protože přesně tak působí.

Stáhnout Beyond Gravity

55%
  • příjemný vizuální styl