Beneath The Lighthouse

Beneath The Lighthouse

Dole, nebo nahoře?
1

Maják se většinou tyčí někam nad obzor, aby lákal a naváděl lodě už zdaleka. Co se však skrývá pod ním je pro mnohé záhadou. Dnes tuto záhadu rozlouskneme, přestože se do potrubí plného překážek a pastí dostaneme víceméně náhodou. Tato hra od Nitrome má parádní atmosféru i grafiku a hratelností vás rozhodně nezklame.

Nitrome rozhodně patří k mým oblíbeným studiím. Vydávají menší hry, které v drtivé většině případů mají hezkou grafiku i zajímavou hratelnost. Zpravidla nejde o velké hry, ale pokaždé mají něco do sebe a nejen, že hloupě nekopírují ostatní studia, ale ani nevykrádají sami sebe. Srovnání třeba s Ketchapp tak nepřipadá v úvahu. Zkrátka a dobře, pokud bych měl vybrat své oblíbené indie studio tvořící malé hry, tak by Nitrome bylo asi favoritem. A jejich nová hra do této rovnice skvěle zapadá.

Beneath The Lighthouse – videorecenze

A přece se točí

Příběh v těchto hrách prostě není významný. Ale i tak ocením jakékoliv zasazení, protože to úrovním přidá na smyslu. Co se tedy děje? Jste zbloudilým námořníkem, který se naštěstí dostane k majáku. Však to je taky jejich smysl, aby naváděly lodě. Jenže místo očekávané pomoci zde nalezne akorát tak nepříjemné dobrodružství v podobě pádu do otevřeného poklopu. Pro něj to je smůla, pro nás štěstí – díky tomu máme co hrát.

Asi vás nepřekvapí, že máte za úkol provést hrdinu spletitými úrovněmi až na konec, kde na něj pravděpodobně čeká záchrana. Procházet však budete nebezpečným potrubím, ve kterém si ani na chvíli neodpočinete. Navíc bude plné překážek, bodlin a úrovní, které vyžadují více než štěstí pro úspěšný přechod. Hlavního hrdinu ovšem neovládáte, což u mobilních her není tak výjimečné. Otáčíte totiž celou místností a vaším hlavním spojencem bude gravitace.

Proti času

Myšlenka to není originální, novátorská a rozhodně se nad ní nebudeme rozplývat. Her, kde jste otáčeli s celým světem a museli dostat třeba kuličku do cíle, bylo nespočet. Rozhodující tak zůstává zpracování, které je v tomto případě výborné. Otáčení je spolehlivé a rychlé, takže bez problému uděláte otočku o 180°, což se vám bude v mnoha levelech hodit. Problém můžete mít, když se vám potí prsty, nebo vám prst po displeji nejezdí úplně plynule, ale to není chyba hry.

Úrovně se skládají z několika obrazovek, přičemž každá úroveň končí dveřmi. Hra přidává element času, kdy pro získání trofeje se potřebujete vejít do určitého časového limitu. Ten není vůbec vstřícný a pro získání zlaté budete muset úroveň dlouho nacvičovat a opakovat. To však může být slušnou motivací. Na každé kolo také máte trojici životů. Po smrti se totiž objevíte na začátku stávající obrazovky, ne na začátku celé úrovně. Pokud o životy přijdete, tak musíte restartovat. A to je dobře.

Jsou úrovně, kde budete umírat často než přijdete na správný postup. Často ani nebude problémem přijít na řešení, jako spíše na jeho provedení, protože hra vyžaduje jistou zručnost. Po smrti je ale dost velká pravděpodobnost, že se vám ukáže reklama. A mně se to stávalo velmi často. Je to opravdu otravné, a pokud chcete hru vážně hrát, tak byste měli uvažovat o koupení prémiové verze (za 135 Kč), která kromě reklam odstraňuje i životy, což je podle mě trochu škoda.

Beneath The Lighthouse

Jelikož vám hra měří čas, tak jí musí vytknout několik nedotažených prvků. Tak třeba to, že se čas začne odpočítávat ihned po načtení úrovně a nečeká na vaši interakci. A nebo fakt, že pokud umřete v první obrazovce, tak přijdete o život, místo aby se automaticky celá úroveň restartovala. Takže to budete muset udělat ručně. Zase na druhou stranu hra třeba skvěle kombinuje herní prvky. Skoro neustále představuje něco nového, ať už to jsou nové otáčivé plošiny, posuvné bedny, sekery nebo další, tak se úrovně jednoduše neopakují a nabízejí jedinečnou hratelnost.

Beneath The Lighthouse je hra s velmi příjemným vizuálem, klidnou hudbou a atmosférou, přestože hratelnost není vůbec snadná a restart úrovně vás potká nesčetněkrát. Otáčení úrovně a zneužívání gravitace není originálním nápadem, ale minimálně můžeme hovořit o velmi kvalitním zpracování, což podtrhují i nápadité úrovně a neopakující se prvky. Hra nestále přichází s něčím novým. Zamrzí akorát některé nedotažené prvky a neustále vyskakující reklama.

Stáhnout Beneath The Lighthouse

85%
  • příjemný vizuál i atmosféra