BattleHand

BattleHand

Karetní fantasy klišé

Kongregate ve své nejnovější hře kombinuje dva oblíbené žánry. Jednak je to hra na hrdiny a pak také sbírání karet. Překvapivě to dělá velmi povedeně a třeba tahový soubojový systém po vás vyžaduje taktiku a trochu toho přemýšlení. To vše zasazuje do roztomilého fantasy světa, který nešetří barvami a staví na tradičních klišé základech.

Dotyková plocha jako by byla stvořena pro tradiční deskové a karetní hry. To si samozřejmě postupně uvědomují i vývojáři a snaží se najít nějaký kompromis mezi tradiční karetní hratelností a něčím mnohem modernějším. A hlavně tedy vizuálně zajímavějším, ačkoliv třeba Hearthstone může být důkazem, že karty bohatě stačí. Obzvláště pro mladší hráče by to ale mohlo být málo. A někam tam míří i dnešní hra BattleHand.

BattleHand – videorecenze

CCG RPG

Pokud ty divné zkratky neznáte, tak se ničeho nehrozte. Vše si vysvětlíme. Hra totiž kombinuje dva tradiční žánry – hru na hrdiny (RPG) a karetní hru se sběratelským elementem (CCG). To samozřejmě není žádná novinka a podobných her najdete v obchodu mraky. To asi ale znamená, že se už jedná o zavedenou a hlavně ověřenou konverzi. Všichni teď zkouší, zda právě jejich hra v tomto novém žánru uspěje.

Základem všeho jsou hrdinové. Každý má své specifické karty a k tomu i schopnosti. Hrdinové jsou naprosto tradiční a pokud jste někdy nosem zavadili o cokoliv z žánru fantasy, tak přesně víte o kom bude řeč. Nechybí tak čaroděj, elf lučištník, zadumaný paladin s léčivými schopnostmi nebo třeba lidský válečník, který vypadá jak tupý barbar. Jak se ale říká, lepší je občas dodržet žánrová pravidla než se za všech okolností snažit přijít s převracením, které by mohlo hráče akorát mást.

Souboje

Ještě než se dostanete ke sbírání kartiček, tak vás čeká první série soubojů. Hra začíná velmi klidně a je zprvu snadná. Základním prvkem jsou tahy. Ty musíte mít neustále na zřeteli. U každého nepřítele vidíte číslo, které znamená kolik tahů zbývá do jeho útoku. Samozřejmě se ho snažíte zlikvidovat dříve, než vůbec zaútočí, což se ale vždy nepovede. Vaše útoky také neznamenají pouze jeden tah. A v tom je právě ten trik.

Silnější útoky nebo schopnosti vás stojí třeba tahy tři. A proto musíte přemýšlet. Pokud má nepřítel schopnost rušit vaše útoky, tak byste mohli přijít o silnou kartu, pokud by stihl zaútočit dříve a s trochou štěstí vás přerušil. Proto je lepší třeba zvolit útok slabší, případně nějakou obranu, nechat se jednou zranit, a pak přijít s pořádným útokem. V hlavě si tak musíte neustále přepočítávat tahy a přemýšlet nad tím, co za schopnosti vaši nepřátelé mají.

Hrdinové

Začnete s jedním hrdinou, ale už po chvíli dostanete druhého. A pak třetího. Každý znamená jiný herní styl a jiné elementy. To je další faktor – karty některých elementů jsou silnější než jiné elementy, ale zase jsou slabší vůči elementům dalším. Jak vidíte, ten systém se postupně bude velmi komplikovat. Na začátku se tím ale trápit nemusíte. Fakticky to ale znamená, že si budete muset schovávat karty všeho druhu, abyste si vždy sestavili správný balíček na míru proti konkrétnímu těžkému nepříteli.

BattleHand

Hra je zdarma a v tom je největší háček. Bohužel obsahuje jakýsi systém energie, který je proveden formou klíčů. Různě náročné mise tak vyžadují různý počet klíčů, ale po chvíli hraní prostě přijde brzda. Stejně tak brzda přijde s rostoucí obtížností, když zjistíte, že vám nestačí zlato a vaše karty neodpovídají úrovni nepřátel. To je chvíle, kdy byste měli začít platit za balíčky a herní měnu. Pokud nebudete chtít, tak se připravte na opakování úrovní a rychle rostoucí obtížnost. Není to fér, ale u free-to-play her už to tak nějak čekáme.

Na první pohled je BattleHand výbornou karetní RPG hrou. Je však mrzuté, že je cesta hrou přesně nalinkovaná a vy si třeba nemůžete zvolit, kterým hrdinou chcete začít. Soubojový systém je povedený a počítání tahů v sobě obsahuje nutnost taktizovat. Karty a hrdinové pak přináší vysokou míru variability. Kazí to hlavně zmíněná lineárnost a rychle rostoucí obtížnost, která jasně křičí – plať nebo prostě prohraješ.

Stáhnout BattleHand

75%
  • soubojový systém