Basketball Stars

Basketball Stars

Balón nůžky papír

Skutečnou basketbalovou hvězdou se díky této hře nestanete. Ale můžete díky ní nahlédnout do pouličních duelů v košíkové a poměřit síly s dalšími hráči v několik herních módech. Z nevýrazného titulu se po chvilce hraní vyklube překvapivě zajímavá záležitost, která vám s klidem vystačí na hodiny hraní. Pokud se tedy nebojíte riskovat.

Musím říci, že jsem hře nevěřil. Basketbal dvakrát nemusím, naposledy jsem ho hrál někdy na střední škole a příliš mi to nešlo. Možná tomu napomáhal fakt, že nepatřím k nejvyšším. Ale ani vydavatel Miniclip mě nijak nepřesvědčoval, že půjde o dobrou hru. Dokonce ani po zapnutí a projití tutoriálu jsem ještě nebyl přesvědčen. Nakonec ale říkám, že je hra lepší, než se může zprvu zdát. A to neříkám často.

Basketball Stars – videorecenze

Na koš

Ve hře naleznete dva módy, přičemž v obou samozřejmě střílíte na koš. Nečekejte plnohodnotnou simulaci basketbalu, ale duely dvou hráčů v tom, kdo získá nejvíc bodů. Prvním režimem je prosté střílení na koš bez výrazné vzájemné interakce. Každá hra má daný časový limit, ve kterém se snažíte protivníka předhonit. Rozhodovat budou opravdu vteřiny a kolikrát budete čekat, jak poslední hozený míč dopadne a zda vám přidá potřebné body k vítězství.

To vše ale začíná u tutoriálu, který vám v podstatě řekne: „Házíte tažením prstu po obrazovce. Snažte se trefit do požadované síly.“ A to je vše, pak hned jdete soupeřit s prvním protivníkem, který už je rovnou reprezentován skutečným hráčem. Moje první reakce? Říkal jsem si, že jestli je toto vše, tak u hry asi moc dlouho nevydržím. To by bylo až příliš jednoduché. Přesto je tento mód dobrý pro odreagování.

Tváří v tvář

Naštěstí je tu tedy druhý režim, ve kterém sice opět stojíte proti skutečnému hráči, ale tentokrát se nesnažíte pouze vstřelit co nejvíc košíků za sebou. Tentokrát se snažíte protivníka skutečně překonat. To se už trochu více blíží té tradiční představě pouličního soupeření, jak ji třeba já znám z filmů. Po neproměněném hodu se totiž střídáte v útočení a bránění. Je to v podstatě jako kámen-nůžky-papír.

Zatímco se jeden hráč snaží druhého přechytračit, naznačuje hody, úskoky, přesouvá se a nakonec skutečně hází na koš, tak druhý musí jeho pohyby číst a snažit se ho o míč připravit. Buď vyražením míče nebo skokem a bráněním. Tento mód je na první pokus možná trochu složitý a rychlý, ale představuje zajímavou mechaniku pro dlouhodobé hraní. Nepočítejte ovšem s nějakým komplexnějším pohybem, zde se skutečně jen přesunujete mezi třemi pozicemi.

Kvůli triku

Zatímco grafika na poměry telefonů nevypadá špatně, tak animace mohou místy vypadat komicky, když se jeden hráč neúspěšně snaží bránit a skutečně mu to nejde, poskakuje někde mimo a máchá rukama ve vzduchu. Hra je ještě ozvláštněna vylepšeními, které můžete získat za dobré hody – třeba hořící míč, za který získáte více bodů. Jednou za čas se také rozsvítí deska za košíkem, a pokud ji před vstřelením trefíte, získáte výrazně více bodů. To ale není snadné.

Basketball Stars

Celý free-to-play model se točí okolo kupování balíčků s vybavením. Můžete měnit vzhled postavy (bohužel ne pohlaví), oblečení a doplňky. Za prémiovou měnu na vás také čeká několik balónů s lepšími vlastnostmi. Běžné peníze ale také potřebujete na vstup do zápasů, takže si dávejte pozor ať nejste na nule. To byste museli čekat na peníze zdarma nějakou tu hodinu. Snadno se vám také stane, že o peníze během několika proher přijdete. Energie tu ale naštěstí není.

Z Basketball Stars se nakonec vyklubalo příjemné překvapení, které nabízí poměrně povedenou kompetitivní hratelnost pro dva hráče. Skutečná simulace basketbalu to ovšem není a ani ty duely nejsou kdovíjak komplexní. Na pár hodin vám jistě vydrží a bude po vás chtít rozumné zacházení s penězi. Dlouhodobě vás bude bavit v případě, že vás baví upravovat vzhled své postavy a doplňovat si šatník.

Stáhnout Basketball Stars

80%
  • kompetitivní hratelnost