Asphalt Overdrive

Asphalt Overdrive

S větrem o „závod“
8

Světoznámé herní studio Gameloft rozšiřuje svou závodní sérii Asphalt o novou hříčku, která tak úplně o závodění není. Je to spin-off, který je zaměřen především na rychlou a akční hratelnost nebo free-to-play prvky. Mimo to samozřejmě nabízí perfektní grafiku a stylový vizuál. Nezapře ani podobnost s titulem Spider-Man Unlimited.

Vidíte dobře? Vyšel další díl mobilních závodů ze série Asphalt! Dost možná jste na nic nečekali a rovnou vyrazili do obchodu hru stáhnout. Je dost možné, že se teď vracíte pro odpovědi. Asphalt Overdrive skutečně není takovou hrou, jakou byste od této slavné série čekali. A upozorňovali jsme vás na to dopředu. Gameloft dost možná pracuje na skutečném nástupci, ale v mezičase se rozhodl udělat krok stranou a vydal spin-off, který se sérií nemá vlastně nic společného.

Asphalt Overdrive – videorecenze

Asphalt Surfers

Hlavní problém tkví v hratelnosti. Gameloft za poslední dobu stihl vydat spoustu jednoduchých free-to-play her a asi mu to vynáší, protože nepolevuje. Po poměrně vydařeném Spider-Manovi Unlimited tu máme Overdrive, který se tak trochu vetřel do rodiny Asphalt, aniž by o to kdokoliv stál. A Spider-Mana jsem nezmiňoval náhodou. Tyto dvě hry jsou si velice podobné. A to samo o sobě musí znamenat průšvih.

Tak začněme třeba tím, že se pohybujete po třech drahách a přejíždíte mezi nimi. Při tom se snažíte vyhýbat překážkám. Místo mincí sem tam seberete nějaké to nitro nebo bankovku. Místo bojování s protivníky máte za úkol bourat do dalších aut. Je v tom vůbec nějaké závodění? Není. Tato hra je o postřehu a vylepšování auta. Můžete být sebelepší a bez patřičného vylepšení ty tři hvězdy v pozdějších závodech prostě nezískáte. Také čas od času nabouráte tím, že hra nerozpozná gesto, s čímž měl problém i zmiňovaný Spider-Man.

Standardní kvalita

A víte co? Ona je to vlastně docela zábava. Ten úplně hlavní problém je v nesplněném očekávání. Pokud by nešlo o Asphalt, tak ke hře přistupujeme úplně jinak. Ale pojďme na to teď na chvíli zapomenout. Máme tu jednoduchou hru zdarma pro mladší publikum. Rozhodně jí nejdou upřít produkční kvality. Ladění do osmdesátých let hře slušní, což vhodně doprovází i svižná hudba.

Graficky Gameloft opět nezklamal a jde o špičku ve svém žánru. Auta jsou propracovaná a prostředí vypadá hezky. Jenže to se vám za krátkou chvilku okouká a přijde první velký problém. Asphalt Overdrive je neskutečně repetitivní. I přes hezkou grafiku si všimnete, že vlastně jezdíte stále po jedné mapě. A to ve všech misích. Vždy začínáte v jiné části, ale vlastně se točíte v kruhu. Škoda je, že tu potkáváte i stejně seřazená auta a překvapivé události (třeba převrácený kamion) vás už znovu prostě nepřekvapí.

Falešné závody

Stejný dojem na vás budou mít i úvodní a finální animace, které jsou vždy úplně stejné. Unikáte policejním vozům… ve skutečnosti jste o dobrých 6 vteřin napřed, ale dostanete se do cíle a najednou vidíte, že jim unikáte doslova o fous. A tak je to pokaždé. Stále dokola a dokola. Při módu s likvidováním aut zase dokola sledujete, jak posíláte cizí auto do staveniště. Špatně na mě působil také dojem falešných závodů. Na konci každé kapitoly musíte porazit bosse. Jenže se s ním nepředháníte – vy jste vpředu a musíte mu ujet.

Asphalt Overdrive

Pokud se „dostane za vás“ a chvíli tam je, tak hra spustí animaci, jak vás předjíždí. Nic z toho se ale neděje během hraní, i když byste mu v tom klidně mohli zabránit. A jelikož je hra zdarma, tak také obsahuje spoustu mikrotransakcí. Nejviditelnější je opět energie, která se spotřebovává hraním a dobíjí se časem. Zásadní jsou také vylepšení, bez kterých to nepůjde a musíte si na ně vydělat buď opakováním starších závodů, nebo placením. Výhodou ale je, že si docela slušně zahrajete i bez placení.

Asphalt Overdrive určitě není špatnou hrou. V první řadě všechny zklamala tím, že se jmenuje Asphalt, ale s Asphaltem vlastně nemá nic společného. Potěší velmi dobrou grafikou i stylovým zasazením. Na druhou stranu vás hratelností nijak neuchvátí, nejde totiž o vůbec nic originálního. Naopak vás brzy otráví repetitivností. Neustále dokola se opakuje jak hratelnost, tak prostředí. A když už by vás to mohlo začít nudit, tak stejně narazíte na nedostatek energie, takže budete muset počkat.

Stáhnout Asphalt Overdrive

65%
  • dá se hrát i bez placení