Anomaly Defenders

Anomaly Defenders

Když se role obrátí
1

Série Anomaly nás zavedla na hranu lidské existence. Pod náporem mimozemšťanů jsme se museli semknout a vyhnat je posledními silami. Nyní se situace otáčí a lidé následují nepřítele do vesmíru, aby s ním pro jednou skoncovali. Role útočníka a obránce se tak obrací. Obrací se ale i z pohledu hráče, který nyní bude velet mimozemským silám.

11 bit studios, kteří stojí za touto hrou, jsou hezkým příkladem polského úspěchu. Z nějakého důvodu se u nich herní scéna etablovala lépe a nyní můžeme hovořit o tom, že jejich herní trh je větší (a to i poměrně k našemu). I z toho důvodu se tam daří vývojářským studiím, kterých není vůbec málo a stojí za velkými projekty pro zahraniční vydavatele. Ale ani na poli nezávislé tvorby nezaostávají. Třeba právě 11 bit studios – odpojili se z CD Projektu, aby mohli pracovat na svých „menších“ digitálně distribuovaných hrách.

Anomaly Defenders – videorecenze

Otočka

Anomaly je vlastně už zavedená série, která si řekla, že zkusí otočit hratelnost tower defense. A fungovalo to skvěle – místo stavění věží a plánování obrany jste se ujali útočníků – lidí – a snažili se likvidovat mimozemské věže a zabránit tak invazi. A pozor, nyní přichází ten paradox – Anomaly Defenders otáčí role z předchozích dílů série… takže se vlastně jedná o poměrně tradiční věžovku, ve které se snažíte zabránit invazi lidí.

A role se otáčí poměrně důsledně. Pokud jste hráli předchozí díly, tak vás potěší, že nyní disponujete přesně tím arzenálem, který vás v minulosti ničil. Pokud jste nehráli předchozí díly (a Anomaly Defenders působí jako úplně samostatná hra), tak vás příběh může trochu minout. V intru jste požádání, abyste převzali velení – že dříve jste zachránili lidi a nyní se situace obrací. Jako apel na hráče to funguje, ale nějaká silnější příběhová linka mi tam chybí.

Poměrně tradiční

Pokud bylo předchozí otočení rolí v zavedeném žánru inovativní, tak nyní jsme zpět v tradičních vodách. To je sice trochu krok zpět, ale Anomaly Defenders přesto stojí za to. A to hlavně proto, že svou práci dělá skvěle. Na jednu stranu jde o běžnou věžovku, na stranu druhou se vymyká svým zpracováním. A oproti jiným hrám rozhodně nejde o „postav a sleduj“. Zde se víceméně nezastavíte. A pokud na začátku budete používat zrychlení času, tak v pozdějších misích budete zase často pauzovat.

Stavění věží je pouhý začátek. Abyste skutečně zvítězili, tak musíte aktivně využívat dalších možností věží. Mezi ně se řadí zapínání štítu, oprava, EMP nebo dočasné zvýšení útoku. Silnější jednotky nepřátel dokážou vaše věže poměrně snadno zničit, takže je musíte chránit. A budete rádi i za možnost schovávat věže za přírodní překážky, takže budou třeba chráněny proti tankům s dlouhým dostřelem. EMP zase potřebujete ve chvíli, kdy mají útočníci štít. Štít sami využijete nejen k obraně před útočníky, ale také třeba při pádu meteoritů.

AAA

Velmi povedeným prvkem je také výběr obtížnosti. Podle obtížnosti jste totiž odměněni body, které můžete vložit do výzkumu. Pokud budete hrát na jednoduchou obtížnost, tak si toho vylepšíte o poznání méně, než když to zvládnete na těžší. Případně můžete zvolit i takovou taktiku, že když už budete mít jednotky lepší, tak se vrátíte do prvních misí a uděláte je na složitější obtížnost, takže ještě nějaký ten bodík dostanete. Rozhodně se jedná o dobrou motivaci.

Anomaly Defenders

I menší tým dokáže přinést titul, který vás ohromí svým zpracováním. Takové byly i předchozí díly. Anomaly Defenders jde ale ještě kousek dál, protože nás přesouvá na cizí planety, takže si tvůrci mohli ještě více vyhrát s prostředím. A kombinace pokročilé 3D grafiky s úžasným využitím barev buduje skvělou atmosféru cizího prostředí. I to má ale nevýhodu, že se hra může na slabších strojích místy lehce zpomalovat. A tak samozřejmě vyvstává otázka, zda by nebylo lepší na efektech ubrat a držet raději stabilní FPS.

Anomaly Defenders úplně převrací děj i hratelnost z předchozích dílů série a tím pádem se dostává do poměrně tradiční vody věžovek. Liší se ale perfektním zpracováním a hlavně vás nezačne nudit, protože postavit věže nestačí. Musíte neustále používat štíty, EMP, těžením odklánět nepřátele a ani na chvíli se nezastavíte. Skvělý je také systém obtížnosti, podle kterého jste odměňováni ve stromu dovedností. Zlákat by vás také mohla perfektní grafika a skvělá atmosféra prostředí.

Stáhnout Anomaly Defenders

90%
  • systém vylepšování