Adventures of Poco Eco

Adventures of Poco Eco

Hudební výprava
4

V této hře na vás čeká neuvěřitelné dobrodružství za navrácením zvuků a hudby, které byly dávno ztraceny. Jste to právě vy, kdo najde tajemnou a magickou kazetu a jste to také vy, kdo ji musí odnést vznešeným předkům. Adventures of Poco Eco nabízí působivý vizuální zážitek, který je doplněn o perfektní elektronickou hudbu od umělce iamyank.

Vedle jednoduchých her s krátkou hratelností a maximální repetitivností se objevují i jiné, které na mobilní platformy tak jednoznačně nesedí. Za poslední roky se však ukázalo, že hráči na telefonech a tabletech nechtějí jen Flappy Bird, Angry Birds nebo podobné jednoduché hříčky, které se pohodlně hrají třeba v tramvaji nebo na záchodě. Pro někoho může být mobilní platforma stejně určena na hry jako počítače nebo konzole. A Adventures of Poco Eco není hrou, která by se hodila do tramvaje.

V tuto chvíli je hra dostupná pro iOS, ale ještě do konce března by se měla objevit na Androidu.

Adventures of Poco Eco – videorecenze

Svět k prozkoumání

Poco Eco je průzkumník, který se musí vydat na nebezpečnou cestu skrz několik světů, aby obnovil řád a navrátil hudbu do nyní skleslého a tichého prostředí. Je to totiž právě on, kdo nalezne tajemný přehrávač a je poslán na cestu. Dobře, ta cesta nebude nebezpečná, ale minimálně nás může děsit to, že se vydáváme do neznáma. Na místě by ale mělo být nadšení, protože svět této hry je úžasně barevný a plný zajímavých a zábavných detailů.

Ještě než se dostaneme kamkoliv hlouběji, tak musím zmínit hudbu, protože ta v této hře hraje prim. Vývojáři z Possible Games se spřáhli s umělcem iamyank a je těžké rozhodnout, zda hudba doprovází tuto hru nebo hra je doprovodem k hudbě. Tak či onak, hudba je opravdu chytlavá, místy hloubavá a jak by se dnes řeklo – alternativní. Rozhodně sedí ke grafice. Hudba mi ale přišla ještě lepší v druhé polovině, takže se máte na co těšit.

Logický relax

Hra obsahuje logické prvky – narazíte tu na tlačítka, přesouvání kamenů, hledání správných kombinací, odrážení světla atd. To vše je ale tak jednoduché, že hra dá těžko nazvat logickou. Určitě nepočítejte s tím, že byste se zasekli. Zdá se ovšem, že toto byl záměr autorů a sami hru nazývají „relaxing exploratory game“. Hlavní náplní je tedy objevování světa. Z mého pohledu je to trochu škoda. A pokud jsem říkal, že u Monument Valley se nezaseknete, tak zde to platí dvojnásob.

Srovnání je na místě, a přestože tato hra vypadá dobře, tak se putování s princeznou Idou nevyrovná. Ačkoliv je zde několik opravdu povedených úrovní, tak některé působí nepřehledně, autoři je neberou příliš vážně a velmi mě mrzí, že hlavní téma není více obsaženo v herních prvcích. Tím je samozřejmě zvuk, většinou ale budete přesouvat kameny, pracovat se světlem nebo vytahovat schody. Neplatí to ale ultimátně a i zde jsou minihry se zvukem.

Mouchy

Sluchátka, kazety a naprosto šílené bytosti jsou všude. Snovost tohoto světa je zábavná a jeho barevnost vás upoutá. Počítejte ale s tím, že hru projdete rychle. Mělo by vám to trvat lehce přes hodinu. Záleží jak moc si budete užívat úrovní a hrát si s všudypřítomnými aktivní prvky, díky kterým můžete do hudebního podkresu vstupovat s vlastní intencí. Bohužel to nijak neovlivní hratelnost a jde čistě o doplněk prostředí.

Adventures of Poco Eco - Lost Sounds

Na závěr si nechávám jednu smutnější věc – hra se v některých místech seká. Ne nijak výrazně a určitě to neovlivňuje hratelnost, ale během animovaných sekvencí jsem si všiml poklesu fps. Je to škoda a hře to ubírá, obzvlášť v případě, že grafika je sice hezká, ale od pohledu nijak náročně nepůsobí. Věřím, že to autoři v aktualizaci vyladí. Zážitek vám to ale stejně nezkazí. Obzvlášť, když v závěru každého světa promluvíte s hudebním patronem, který na vás spustí internetovým slangem.

Adventures of Poco Eco stojí za to. Je to zajímavá a svým způsobem unikátní hra. Autoři ji v AppStoru cílí na děti a těm se určitě bude moc líbit. Líbit se bude ale i vám, protože nabízí perfektní soundtrack (který si po koupení hry budete moci stáhnout zdarma) a zábavný svět. Monument Valley v tom nehledejte, tato hra jde jinou cestou. Škoda, že zde nejsou výraznější logické prvky a místy hapruje kamera nebo fps.

Stáhnout Adventures of Poco Eco - Lost Sounds

App Store

80%