Aqueducts

Aqueducts

Nádherný relaxační zážitek

Některé hry vám pomohou utéci od hlučné reality do mnohem příjemnějšího světa. Aqueducts je jednou z takových. Může za to především její pohodová hratelnost, ale také velmi povedené zpracování.

Pamatuji si, jak jsem u recenze Dots & Co říkal, že je to skvělá relaxační zábava, u které můžete částečně vypnout mozek a odpočinout si od všech starostí. To samé bych mohl říci i o dnes recenzovaném titulu s názvem Aqueducts. Hra tohoto efektu dosahuje všemi možnými prostředky – od hratelnosti přes grafiku až po zvuky.

Aqueducts – videorecenze

Ať teče proudem

Princip hry samé vychází z dávno ozkoušených mechanismů otáčení potrubí. Podobných her jste mohli hrát desítky. A přesto si myslím, že je Aqueducts originální. Samozřejmě se můžete oprostit od toho, že fakticky vedete vodu, a zaměřit se jen na spojování bodu A s bodem B pomocí otočných trubek, ať už rovných či zahnutých. Jenže tím byste se připravili o veškeré kouzlo hry.

Hratelnost není nikterak složitá, což však neznamená, že by vás v pozdějších úrovních nestavěla před různé výzvy – pro zisk tří hvězdiček si některé hádanky budete muset několikrát zopakovat. Výhodou je, že vás většinou netlačí čas, a vy v klidu můžete otáčet jednotlivé dílky a sledovat, jak do sebe zapadnou. Občas je cesta zřejmá na první pohled, jindy vás hra mate předpřipravenými spoji. Abyste však excelovali, neobejdete se bez pořádné představivosti.

Klid i spěch

Aby to nebylo tak jednoduché, hra počítá, kolikrát jste s dílky otočili – pro každou úroveň totiž máte přidělen jen omezený počet tahů. Pokud je vyčerpáte, je zřejmé, že jste se úplně ztratili a nejlepší bude začít znovu. Již vytvořené spoje vás totiž mohou úspěšně odvádět od správného řešení a restart do výchozí pozice je občas to nejlepší pro váš mozek.

Proti duchu hry jde několik úrovní, ve kterých vás netrápí počet provedených tahů, ale právě čas. Voda totiž dochází a vy musíte správnou cestu najít dostatečně rychle – nikde vám přitom nesmí unikat. V těchto úrovních musíte spěchat a o vyložené relaxaci se hovořit nedá. Jako zpestření to však není špatné. Celá hra se pak dělí do kapitol a na konci každé z nich vás čeká obtížnější úroveň. Odměnou je zpravidla konečné dopravení vody na určené místo.

Krása na pohled

Tím naprosto nejlepším na celém zážitku je však zpracování. Hra vás svými příjemnými a tlumenými barvami vyzývá k odpočinku. Grafika je sice velmi jednoduchá, ale prostředí nikdy nepůsobí prázdně. Na pozadí každé úrovně najdete přírodu, lidská stavení apod. A zatímco na začátku úrovně si připadáte jako uprostřed jednoho velkého zmatku, až konečně propojíte start s cílem, celá scéna se promění v geometricky působivou podívanou.

Vizuálnímu zážitku pomáhají i příjemné přechody mezi obrazovkami a nejlepší je vždy závěr kapitoly, kde na vás čeká příjemná animace s růstem vegetace. Ruku v ruce s vizuálem jde i hudební doprovod. Perfektní je i cena hry. Stáhnete ji totiž zdarma s přístupem ke třem prvním kapitolám. Zbytek si odemknete za libovolnou částku. A to je nabídka, které nikdy neřeknu ne. Nepříjemné jsou akorát reklamy, které v případě nezaplacení čas od času vyskočí a vždy naruší klidný zážitek.

Aqueducts je nádhernou hrou po všech stránkách. Během hraní se sice prostředí příliš nemění, ale jelikož stále dochází ke změnám v detailech, příliš to nevadí. Obtížnost je nastavena způsobem, že vás moc nezdržuje, ale ani nemůžete úplně přestat myslet. Titul se skvěle hodí pro relaxaci, z čehož vás mohou vytrhnout akorát nepříjemné reklamy nebo několik hektičtějších úrovní.

Stáhnout Aqueducts

90%
  • perfektní zpracování