Průzkum: co děláme s telefony nejčastěji? Volání to není

2

Zkušení uživatelé smartphonů ví, že telefonování je jen jednou z mnoha funkcí, které chytré přístroje v našich kapsách nabízí. Čím chytřejší telefony jsou, tím méně z nich vlastně chceme volat. Proč bychom to také dělali, když můžeme posílat zprávy, emaily a kontaktovat známé na sociálních sítích?

Mobilní operátor O2 ve Velké Británii proto provedl menší průzkum a ukázal nám v číslech to, co tušíme už delší dobu, a sicec, že telefonní hovory už dávno nejsou nejpoužívanější funkcí, kterou v chytrých telefonech užíváme.

Podle statistik používáme naše smartphony aktivně přibližně dvě hodiny denně. Zajímavé je, že volání je pouze pátou nejčastěji využívanou funkcí. Nejvíce času trávíme brouzdáním po internetu (25 minut denně) a na sociálních sítích (17 minut denně). Následují mobilní hry (13 minut denně) a poslech hudby (16 minut denně). Volání si drží pěkné páté místo s 12 minutami denně. Výsledky jsou samozřejmě přibližné a zprůměrované, jelikož nikdo nepoužívá svůj přístroj stejně.

průzkum

Již několik let nám chytré telefony mění způsob a styl života, kde je hlasový hovor vyhrazen pouze těm nejbližším lidem. Mnohem praktičtější je nyní posílat SMS zprávy, případně emaily, které si dotyčný přečte a odpoví na ně tehdy, kdy se mu to bude nejvíce hodit. Smartphony navíc v mnohém nahrazují další důležité přístroje a aspekty našeho života včetně budíku, hodin, kalendáře, fotoaparátu, videokamery, televizí a dokonce i osobních počítačů. S příchodem dalších generací smartphonů se bude tento rozdíl jen zvyšovat a hlasová komunikace přes klasické mobilní sítě bude mít stále menší podíl na celkovém používání mobilů.

Zdroje: engadget.com

Diskuze ke článku
Hoskin
ty časy jsou hoodně zprůměrovaný že to vychází na takle málo. u mě by se dalo poslouchání hudby počítat na hodiny, emaily, filmy zas na nulu :D ale jako průzkum dobrý :) takovej návrh nechcete udělat podobnou anketu i zde?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze