Pod pokličkou: jak se prodávají služby firemním zákazníkům

3

Jak to vypadá v běžné prodejně operátora, kam si chodíte pro telefony nebo pro tarify, ví asi každý. Co když ale jdete pořídit služby pro firmu, která má desítky nebo dokonce stovky koncových zařízení a kromě volání požaduje i další telekomunikační služby? Vodafone nás nechal nahlédnout pod pokličku toho, jak prodává se sjednocené komunikační služby OneNet.

Pro prodej významným zákazníkům má ve svém sídle v pražských Stodůlkách vyhrazenu velkou místnost, která uvnitř vypadá spíše jako interiér kosmické lodi ze sci-fi seriálů. Není to pouze samoúčelná snaha udělat dojem, ale design má i své funkční využití. Postupujete vnitřkem konstrukce takovým způsobem, abyste měli vždy dostatek pohodlí i prostředků pro danou fázi výběru. A to není od věci – prodej pro větší firmy se klidně může protáhnout i na několik hodin.

Prostředí je skutečně futuristické.

Co vás tedy jako zástupce firemního zákazníka čeká? Nejdříve vás z obrazovky pozdraví CEO Vodafonu a pak následuje neformální rozhovor u kávy a pohoštění. Jen málokterý klient má naprosto přesnou představu o tom, co potřebuje. Spíše je praxe taková, že řeší nějaké problém a doufá, že by mu ho nějaká technologie pomohla vyřešit.

Milníky Vodafonu ve stručném shrnutí.

Jakmile je konverzace hotova, postupuje se dále. Malou zastávkou je jakési „zpětné zrcátko“, kde se promítají milníky a úspěchy Vodafonu – ať už toho českého nebo světového. Pokud by měl zákazník sebemenší pochyby, jestli je na správném místě, tady o ně přijde.

Spektrum koncových zařízení je rozsáhlé...

V srdci konstrukce se odehrává to nejdůležitější. Klient se zde může osobně seznámit s širokou škálou koncových zařízení. Pod OneNet jsou totiž poskytovány všechny telekomunikační služby, na které si vzpomenete: pevný i mobilní internet, volání, internet věcí (kamery, vozidla), hosting atd. Součástí této fáze je i výběr konkrétních služeb. Vše probíhá na futuristicky vyhlížejícím dotykovém panelu a změny se dají sledovat na velkoplošných obrazovkách. Zajímavým detailem je, že zástupce Vodafonu, který vás doprovází, všechno ovládá na dálku ze svého tabletu, a to včetně takových detailů jako je osvětlení v místnosti.

...včetně zařízení pro elektronickou evidenci tržeb, vlastních vysílačů pro tvorbu 3G signálu nebo monitorování jiných strojů.

Jakmile máte vybráno, následuje o poznání méně zábavná část, kde se dořeší byrokracie – smlouvy a další detaily. Na závěr se s vámi rozloučí opět generální ředitel Vodafonu Balesh Sharma a poděkuje vám za projevenou přízeň.

Zbývá už jen vybrat služby a vše dořešit.

LiveShop – takovou operátorku bychom si nechali líbit

Součástí podpory prodeje pro významné zákazníky je i LiveShop. V podstatě se jedná o spojení s operátorem Vodafonu, ale v mnohém jiné, než na jaké jste zvyklí při volání na infolinku.

LiveShop v akci.

V podstatě se jedná o videohovor, avšak díky speciálnímu zařízení má operátorka možnost umisťovat na obrazovku různé věci: můžou to být ceny tarifů, fotografie telefonů, zkrátka cokoli vás napadne. Ovládání neprobíhá přes počítač, ale na dotykovém panelu, kde můžete jednotlivé položky fyzicky přetahovat a zvětšovat – jestli jste viděli film Minority Report, pak to vypadá přesně takto.

Diskuze ke článku
Ja
Jestli chcete prevest vic jak 10.000 cisel, tak je to uveritelne. Jinak pocitejte s tim, ze vam stezi nekdo dorazi na schuzku :) takze hezke PR; a ted rychle probudit z tohoto vlkhkeho snu jednoho horliveho pisalka :)
Ladislav
Není to pravda, ve firmě máme cca 15 čísel a byl jsem na této schůzce také.
Jan
Jsem zvědavý jestli si to někdy útokem i mi obyčejní lidé

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze