O2 je finančně stabilní, klesá však počet zákazníků

7

Česká pobočka operátora O2 dnes zveřejnil své hospodaření za uplynulé tři měsíce roku 2015 a nechybí ani porovnání se stejným obdobím v loňském roce. Zatímco finančně je operátor stabilní, počet zákazníků mírně klesá.

O2

Celkové konsolidované provozní výnosy O2 za prvních devět měsíců se meziročně stabilizovaly na úrovni 27,706 miliard korun. Provozní zisk před odpisy EBITDA meziročně vzrostl o 29,4 % na 7,517 miliard korun. Čistý zisk dosáhl výše 3,727 miliard korun, a vykázal tak růst o 49 %. I nadále zůstávají klíčovou oblastí růstu mobilní data, O2 TV a O2 Slovakia.

TIP! O2 v říjnu: slevy iPhonů a nové smartphony střední třídy

Zatímco v případě finanční stránky může být O2 spokojené, zákazníci to vidí jinak a od O2 odcházejí. Nejde sice o nijak zásadní propady, avšak operátorovi klesl počet zákazníků pod 5 miliónů. Paušálních zákazníků má O2 aktuálně 3,2 miliónů, zatímco předplacených služeb využívá 1,66 miliónů zákazníků. Ačkoliv zákazníků ubývá, ti co zůstávají, více utrácejí. Výnos na jednoho zákazníka v průměru stoupl z 286 korun měsíčně na 287 korun měsíčně.

Meziročně roste počet telefonů, které jsou zařazeny do kategorie chytrých zařízení. Jejich podíl v síti O2 vzrostl ve třetím čtvrtletí na 46 %. V posledním čtvrtletí byl téměř každý prodaný chytrý telefon s podporou technologie LTE. Mobilnímu světu jednoznačně dominují operační systémy Android a iOS, přičemž jasný prim v O2 hraje s podílem 75 % právě Android. Dlouhodobě se zvyšuje i poptávka po mobilním internetu. Ten používá 1,5 miliónu zákazníků. Za prvních devět měsíců přitom datový provoz meziročně vzrostl o 58 %.

Q1-Q3 2015 Q1-Q3 2014 Meziroční změna
Provozní výnosy 27 706 mil. Kč 27 788 mil. Kč - 0,3 %
Celkové provozní náklady / z toho provozní náklady 20 334 mil. Kč / 6 032 mil. Kč 21 876 mil. Kč / 7 764 mil. Kč - 7,1 % / - 22,3 %
EBITDA 7 517 mil. Kč 5 798 mil. Kč + 29,7 %
EBITDA marže 27,1 % 20,9 % + 6,3 p.b.
Q1-Q3 2015 Q1-Q3 2014 Meziroční změna
Tarifní zákazníci 3,248 miliónů 3,280 miliónů - 1 %
Zákazníci s předplacenou kartou 1,662 miliónu 1,772 miliónů - 6,2 %
Celkem 4,91 miliónů 5,052 miliónů - 2,8 %
Průměrný výnos na zákazníka 287 Kč 286 Kč + 0,1 %
Podíl chytrých telefonů v síti O2 45,7 % 39,6 % + 6,1 p.b.

Zdroj: Tisková zpráva O2

Diskuze ke článku
Leoš
Jestli se někdo diví proč klesají, tak by bylo dobré se nad sebou zamyslet. Neřešit reklamace 2 měsíce (skoro) a vyjít zákazníků vstříc. Tím nemyslím, že každý dostane to, co chce, ale minimální snaha by byla fajn. Jen takto jdou zákazníci vychovat a být hýčkáni. Plané tlachy o tom, co se dělalo špatně a nyní se bude dělat lépe, jsou fajn, ale opíjení rohlíkem a výstřelky do tmy jsou sice také fajn, ale někdy to je ta největší lež. Pokud se odečtou korporátní zákazníci s 30+ SIM, kteří telefonují od doby, kdy ještě ani Špidla nebyl předsedou vlády, tak tu máme zaděláno na né klesání počtu zákazníků, ale i klesání žebříčkem níž možná až za Vodafone. Bacha na to pane řediteli, Budníku. I když na to vy vlastně máte experty a lidi profesionály, že?
Dino
A dobře jim tak. 60-denní reklamační lhůta u nich není nic neobvyklého. Další věcí je internet, napřed skoupili lokální poskytovatele Wi-Fi a teď všechno ruší a přecházejí v lepším případě na LTE (byť s FUPem). A v tom horším, když už jim člověk vysvětlí, že je v lokalitě, kde LTE zatím nemá signál, tak se nestydí připojovat lidi přes pevnou linku příšernou rychlostí (0.07Mb upload)...
Adrian
Na slovensku maju tak pomaly a drahy internet ze ludia utekaju do orange.
Tesco mobile ich virtual tiez skratil meobmedzene hovory vo vlastnej sieti na 1mesiac po dobiti. Chcu vela penazi za malo muziky - ferovy operator
jarda
Ja se divim, ze lidi od nich neodeslo vic, jsou evidentne nejdrazsi z tech tri operatoru. Ja za ten samej tarif co mam platim skoro o pulku min u vodafonu. Nikdy k o2!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze