A to je podstatně větší úspěch. Zákazníci, kteří se smartphony ještě nepřišli do styku, totiž většinou volí nejlépe jednoduchý a praktický systém. To se mnohem více vztahuje k iOS. To však nemění nic na tom, že Android začíná přebírat iniciativu i v tomto odvětví. Za posledních pár měsíců minulého roku si totiž robůtka vybralo 57% takových uživatelů, zatímto po iOS sáhlo jen 34% a zbylí konkurenti si museli rozdělit 9%.
Pokud se podíváme na výsledky mezi všemi uživateli smartphonu (tedy i těmi, kteří si smartphone nekupují poprvé) opět vyhrává Google, ale rozdíl oproti iOS je výrazně menší. Smartphonů s Androidem se totiž prodalo 48%, zatímco Apple si ukousl o něco menších 43%.
Mnohem větší popularita Androidu však nepramení pouze z otevřenějšího systému a více přizpůsobivého rozhraní. Je totiž dostupný na opravdu širokém spektru rozličných přístrojů všech možných značek a cenových hladin, což prvotnímu výběru značně napomáhá. Apple může nabídnout neporovnatelně menší výběr. Zákazník si u Androidu tedy může bez problémů vybrat vyhovující design, styl i podstatně nižší cenu, což je pro premiérové kupující významným faktorem.
Bude rozhodně zajímavé sledovat, jak se tato bitva rozvine v roce 2012, kdy Apple přijde se svým iPhonem 5 a naopak se dočkáme mnoha špičkových Androidů.
Zdroje: androidcommunity.com