V neděli 8. září Instagram překonal 150 milionů uživatelů, přičemž celých 50 milionů přišlo až za posledních šest měsíců. Zároveň je stále více globální - víc jak 60 % uživatelů žije za hranicemi USA. Jistě si říkáte, že to už je docela hodně lidí, takže by bylo víc než logické, aby na nich někdo začal konečně vydělávat. Jak už to tak ostatně bývá. Na reklamy ve Facebooku jsme si zvykli (i přes hlášku „Facebook je cool, ale reklamy nejsou cool,“ z filmu The Social Network) a buď je ignorujeme nebo nás třeba i zaujmou. Proč by tedy nemohl zobrazovat inzerci také Instagram? Výhodou je, že Instagram patří Facebooku, který má v tomto oboru ohromné zkušenosti a díky tomu se nemusí opakovat porodní bolesti nebo nějaké chyby.
Tým lidí z Instagramu se rozrůstá a v současnosti čítá 50 zaměstnanců. Čtyři z nich se specializují na vztah s obchodními partnery. Tito lidé tak obchází vedení známých značek, jako je třeba Ford nebo Coca-Cola a jednají s nimi o možnostech propagace. Zatím neexistuje pevné datum, odkdy bude Instagram zobrazovat reklamy, ale Emily White, ředitelka obchodu, je přesvědčená, že se tak stane v průběhu příštího roku a dodává: „Dlouhodobě chceme vydělávat peníze, ale nic nás nyní netlačí.“
Zároveň stále nevíme, jak reklamy budou vypadat. Může to být cokoliv - jen asi nečekejte bannery, které znáte z různých webů. Musí to být něco, co zapadne do prostředí Instagramu. Stejně jako na zdi Facebooku. Mohou to být upřednostňované příspěvky, viditelnost při vyhledávání, fotky produktů, které akorát povedou na stránku firmy a tak dále. Jaký na to máte názor vy? Vadila by vám v Instagramu reklama?
Zdroje: theverge.com, blog.instagram.com, online.wsj.com
Hlavné je, že nieje na WP oficiálne a to je podla vás jedena z najväčších chýb WP.