Možná vás to překvapí, ale hlavním zdrojem příjmů vývojářů a potažmo i App Store (70% dostanou vývojáři, 30% Apple) nejsou placené aplikace, které si uživatel jednou koupí a pak už do nich nemusí investovat. Mnohem větším "zlatým dolem" jsou takzvané freemium tituly, kdy aplikace či hra je zdarma a uživatel si dokupuje obsah pomocí nákupů v aplikaci.
Podle studie společnosti Distimo generovaly in-app nákupy například v únoru 2013 celých 76% zisku v App Store. Meziročně je to slušný nárůst o 23%, v únoru 2012 činily in-app nákupy 53%. Podíl in-app nákupů se ještě liší v různých zemích, například v Asii činí in-app nákupy až 90% zisku s průměrem 3 dolary na aplikaci, v Evropě to je zhruba 1 dolar na aplikaci.
Trend freemium aplikací potvrzuje například i přehled 250 nejlépe rostoucích aplikací na App Store. Z nich je 170 aplikací zdarma s in-app nákupy, 53 placených aplikací s in-app nákupy a jen 27 placených aplikací bez in-app nákupů.
Zdroje: appleinsider.com, iphoneincanada.ca