Huawei Consumer BG má za sebou nadprůměrně úspěšné 1. pololetí

1

Čínské Huawei zveřejnilo finanční výsledky své spotřebitelské divize Huawei Consumer Business Group za 1. pololetí letošního roku a pohled na čísla mu dává důvod k radosti. Kromě nárůstu celkových tržeb o 69 procent výrobce zaznamenal i meziroční nárůst tržeb o 87 % v segmentu mobilních zařízení.

Tržby spotřebitelské divize dosáhly 9,09 miliardy dolarů, což představuje 32 procent celkových tržeb mateřské společnosti Huawei Technologies. Loni to přitom bylo ještě pouze 24 procent ve stejném období loňského roku. Samotné tržby z prodeje mobilních zařízení pak činily 7,23 miliardy dolarů a jsou důkazem, že se Huawei vyplácí sázka na smartphony střední a vyšší třídy, což vedlo nejen ke zvýšení odbytu, ale i k nárůstu průměrné prodejní ceny.

Huawei logo

„Tento neuvěřitelný nárůst je potvrzením správnosti naší obchodní strategie nabízet výrobky prvotřídní kvality, díky kterým se naše předpokládané tržby za rok 2015 zvýšily ze 16 miliard USD na 20 miliard dolarů“, řekl Richard Yu, výkonný ředitel divize Huawei Consumer BG.

Rostl rychleji než trh

Celkem dodala dodala divize Huawei Consumer BG během letošního prvního pololetí 48,2 milionů smartphonů, což představuje meziroční nárůst o 39 procent, zatímco celosvětová poptávka po smartphonech vzrostla za stejné období pouze o 7 %. Ve střední a vyšší třídě stoupl odbyt meziročně o 70 procent, což představuje 31 procent celkového odbytu mobilních zařízení a 42,9 procent celkových tržeb. Tržby ve střední a vyšší třídě se zvýšily o 388 procent. Zisk z této kategorie pak představuje 44 procent celkového zisku.

Huawei Mate 7, P7 a P8

V prvním pololetí roku 2015 bylo celosvětově dodáno 5 milionů kusů vlajkového produktu Huawei Mate 7. Ještě úspěšnější byl model P7, kterého se ve více než 100 zemích a regionech prodalo 7 milionů kusů. Jeho nástupce Huawei P8, který byl dostupný na více než 52 trzích, se v prvních dvou měsících od uvedení na trh prodalo více než milion kusů.

Na čínském trhu se stal jedničkou

Huawei roste v regionech po celém světě. Jen na domácím čínském trhu stouply tržby o 124 procent. Huawei zde podle agentury GFK překonal Samsung i Apple a získala největší podíl na trhu, který v březnu dosahoval 12,9 procent, v dubnu 13,6 procent, v květnu 14,1 procent a v červnu 15,2 procent.

Huawei však rostl i v dalších regionech. V západní Evropě stouply tržby o 45 procent, v severovýchodní Evropě o 54 procent, v jižním Tichomoří o 41 procent, v severní Africe o 164 procent a na Středním východě o 48 procent. Podle GFK podíl Huawei na celosvětovém trhu smartphonů po celé čtvrtletí roku 2015 nadále rostl, a to o 6,7 procent v lednu, 7,1 procent v únoru, 7,8 procent v březnu, 8,1 procent v dubnu a 8,8 procent v květnu.

Zdroje: TZ