Aktualizováno 12.9.2013 o vyjádření české podpory výrobce
Od čtenáře jsme obdrželi vyjádření české podpory HTC, jak tento problém řešit a co za tímto problémem stojí: "Při fotografování za zhoršených světelných podmínek, mohou někteří uživatelé najít tzv. tepelný/tmavý šum a jasný vzor na jejich fotkách. Symptom může být o to více zřejmý, když je na zařízení zvýšená teplota. Zkontrolujte dispozici nejnovější verzi FOTA. (>nastaveni>o produktu > soft. aktualizace). Pokud pořízený obrázek v tmavém prostředí vykazuje tepelný/tmaví šum a jasný vzor, pokuste se změnit hodnoty ISO a vyfotografovat nový snímek. Pokud se příznaky objeví v jasném prostředí, uzavřete aplikace ze správce úloh a následně snižte teplotu akumulátoru pomocí kódu * # * # 4636 # * # * poté zkontrolujte teplotu baterie, pokud je stále nad 40 stupňů, vyčkejte dokud neklesne na hodnotu kolem 30 stupňů a pořiďte další obrázky. " za přeposlanou reakci děkujeme čtenáři.
Přečtěte si: Recenze HTC One – Jediný rytíř v zářivé zbroji
Původní informace z 11. 9.
Jak jsem se pokusil zjistit, první majitelé s tímto problémem se začali ozývat již začátkem června. Tím problémem jsou fotografie pořízené za nočních či horších podmínek, vyznačující se růžovým či fialovým nádechem nebo lehkým oparem. Ovšem není to první problém, který se bezprostředně týká fotoaparátu. Jakmile novinka vstoupila na trh, tak pořízené fotografie nebyly zcela ostré po celé své ploše. Jejich části byly méně ostré či rozmazané. HTC na to následně zareagovalo vydáním nové aktualizace.
Výrobce tedy u prvního problému promptně zareagoval a během 1-2 týdnů uvolnil aktualizaci, která vyřešila rozmazané fotografie. Zcela jiný postoj pak zaujal u dnes řešeného problému, kdy jeho reakce a vyjádření přichází ne po týdnech, ale měsících. I přes zjevné urgence uživatelů a obsáhlé diskuze, zejména na XDA serveru, čítající tisíce příspěvků tento problém ignoroval a od tohoto problému dával ruce pryč. Dle mnoha příspěvků ani servisní střediska nebyly schopny uvedenou závadu vyřešit. Uživatelé sice obdrželi nové zařízení, problém ovšem přetrvával. My máme HTC One rovněž v redakci pro účely velkého srovnání top Androidů a uvedené problém jsme nezaznamenali.
Až nyní po čtvrt roce HTC vydává stanovisko k problému, ve kterém sděluje, že se jedná o softwarový problém, a bude jej řešit za pomocí aktualizace, která problém odstraní. Výrobce měl ale dle našeho názoru reagovat mnohem rychleji a sám od sebe iniciativně uvolnit aktualizaci a ne až tehdy, kdy jsou fóra zavalena příspěvky o problému. V době, kterou HTC prochází, si rozhodně nemůže dovolit takto pomalý přístup u své vlajkové lodě. Řešení problému pravděpodobně přijde až v nové aktualizaci, která současně přinese novou verzi Androidu 4.3. Výrobce její příchod avizuje na říjen.
Trpí vaše HTC One stejným problémem? Jak jste případně dopadli s reklamací?
Zdroje: facebook.com, androidforum.cz, forum.xda-developers.com