Nevýnosnější kategorií v obou platformách byly shodně hry, které v průběhu letošního druhého čtvrtletí představovaly 40% všech stažených aplikací, ale v případě App Store generovaly 75% příjmů a v případě Google Play dokonce 80%. I když se z Google Play stáhlo více aplikací než z iOS, pro vývojáře je stále mnohem atraktivnější právě iOS. Uživatelé jablečných produktů jsou totiž mnohem ochotnější za obsah platit, je mnohem těžší nainstalovat nelegální obsah v podobě jinak placených aplikací zdarma a v důsledku toho za prodej aplikací na AppStoru utrží více.
To, v čem se obě platformy také liší, jsou však další nejstahovanější kategorie aplikací, ve kterých jsou jasně patrné rozdíly mezi uživateli. Zatímco u iOS jsou v TOP5 po hrách nestahovanější aplikace týkající se zábavy, fotografování a videa, životního stylu a utility, pro uživatele Androidu je důležitější komunikace, která se dostala na druhé místo před nástroje, zábavu a sociální sítě.
Tip: Nejpoužívanější aplikací v chytrých telefonech jsou Google Mapy
Nejvýnosnější jsou aplikace sociálních sítí, které se dostaly do TOP5 na obou platformách. Podívejte se na žebříčky pěti zemí v počtu stažených aplikací a příjmů na obou plaformách.
Zdroje: gsmarena.com, blog.appannie.com