Geolokační služba Foursquare byla založena už v roce 2008 a postupně se rozšířila na všechny otevřené operační systémy. Pokud Foursquare ještě neznáte, vězte, že její princip je založen na ohlašování míst, kde se právě nacházíte. Jste-li například na nějakém zajímavém místě, provedete Check-in (ohlásíte se) a to následně vidí vaši přátelé, stejně jako vy vidíte Check-iny vašich přátel. Minulý týden se služba rozšířila i na telefony Nokia Series 40 a tak není žádný překvapením, že ji aktuálně využívá zhruba 35 miliónů lidí.
Není se proto čemu divit, že Foursquare začíná tušit možnost výdělku formou zobrazení reklam. Ty se začínají objevovat zhruba v průběhu července. Nejde však o velké bannery, které by ubíraly prostor pro aplikaci. S reklamou se můžete setkat výhradně po check-inu (ohlášení se na nějakém místě). Reklama je také přesně cílená. Mezi první partnery se objevuje například Captain Morgan, který se objevuje například po check-inu v baru či restauraci s nabídkou objednání daného nápoje. Druhou společností je hračkářství Toys R Us. Tato reklama se údajně objeví po ohlášení na dětském hřišti.
Využíváte službu Foursquare a setkali jste již se zobrazenou reklamou i v České republice? Pokud ano, dejte nám vědět do komentářů.
Zdroje: theverge.com, news.cnet.com