Podle zprávy výzkumné agentury Strategy Analytics bylo ve čtvrtém čtvrtletí 2015 celosvětově dodáno 8,1 milionů kusů chytrých hodinek, zatímco o rok dříve to bylo jen 1,9 milionů kusů, což představuje meziroční nárůst 315,6 procent. Naproti tomu švýcarské hodinky klesly ve stejném období o 4,8 procenta z 8,3 milionů na 7,9 milionů kusů. Není přitom překvapení, že podobně jako u smartphonů, i zde trh ovládají Apple a Samsung, když na připadá 8 z 10 dodaných chytrých hodinek.
Švýcarský hodinářský průmysl obzvlášť tvrdě zasáhl pokles tržeb v USA a Hongkongu, což jsou dva největší trhy pro vysoce kvalitní hodiny. Přestože na jiných trzích prodeje rostly, nedokázaly vykompenzovat tuto ztrátu. Dalším negativním faktorem byla kombinace silného franku, který zvedl cenu švýcarských hodinek výrobců jako Rolex a Audemars Piguet, a zpomalujících se ekonomik. To přitom pro odvětví, kde posun cen o pouhé 1 až 2 procenta, může znamenat tisíce dolarů, není dobrá zpráva.
Zdroje: theverge.com, strategyanalytics.com
Prostě klasická manipulace o tom, jak se segmentu chytrých hodinek daří...
Pritom autor zjistil, proc se prodalo drahych hodinek mene: "negativním faktorem byla kombinace silného franku, který zvedl cenu švýcarských hodinek výrobců jako Rolex a Audemars Piguet, a zpomalujících se ekonomik"
Proc je tedy nazev clanku "Chytré hodinky poprvé v prodejích překonaly švýcarské hodináře" a zacatek "Chmurné předpovědi švýcarských výrobců hodinek se naplnily dříve"??? To je jako napsat, ze prodeje nizkotucneho mleka prekonaly prodeje auticek na dalkove ovladani ....