Pro seniory ve věku 60 až 70 let je nejvíc nepřijatelné telefonování v čekárně u lékaře, což vadí téměř polovině z nich. Naproti tomu ve skupině dospělých ve věku 18 až 50 let je to výrazně méně a podíl těch, kteří to považují za prohřešek je jen 23 procent. Dalším prostředím, kde vnímají senioři telefonování okolních lidí jako velice obtěžující je hromadná doprava. Hlasité telefonování spolucestujících vadí pětině z nich. Mladší lidé jsou v tom to případě smířlivější a za nepřijatelné ho považují pouze čtyři procenta respondentů ve věku 18 až 50 let.
Opačná situace je v případě kulturních akcí, kde mladší lidé spíše dbají, aby nerušili ostatní. „Telefon si vypíná více než polovina z nich, zatímco seniorů necelá pětina,“ řekl Jan Schmiedhammer, ředitel virtuálního operátora SAZKAmobil, pro kterého vypracovala průzkum chování českých uživatelů společnost NMS Market Research.
Mladším respondentům ve věku 18 až 50 let také výrazně vadí brzké telefonáty před devátou hodinou ráno, které považují za neslušné dvě třetiny z nich. Naproti tomu to u seniorů vadí pouze třetině dotazovaných. Naopak obě věkové skupiny se shodnou u pozdních telefonátů po 22:00 hodině. Ty nevadí pouze deseti procentům seniorů a šesti procentům ostatních. Shoda panuje i v tom, jak sdělit špatnou zprávu. Většina lidí dává přednost tomu zatelefonovat jí místo psaní do SMS. V případě seniorů je podíl těch, kteří raději volají 80 procent. U mladších lidí je to pak 56 procent.
Zdroje: TZ SAZKAmobil
Samozřejmě pokud se někdo snaží vyřídit hovor co nejrychleji stylem "zavolám ti pak" tak proti tomu nemám nic, stejně jako proti kátkému pracovnímu hovoru.