Auta a mobily: Mazda Connect

6

Další automobilkou, kterou jsme podrobili našemu zkoumání v oblasti propojení s mobilními telefony, je Mazda s jejím systémem Mazda Connect, který se v aktuální podobně dostal do stylové trojky ze střední třídy. Jaké možnosti spolupráce s telefonem nabízí a jak si stojí v porovnání s konkurencí ve střední třídě?

Mazda 3 přebírá krásný dynamický KODO design z většího modelu 6, a to nejen v exteriéru, ale i interiéru, ve kterém nalezneme nejnovější verzi systému Mazda Connect. Ladné křivky exteriéru pokračují tedy i v interiéru, který je typicky japonský. Máme zde mnoho ovládacích prvků, odvážně ztvárněné budíky a k tomu head-up displej, který se při nastartování efektně vysune vzhůru.

Mazda 3

Dobrý displej se skvělou grafikou

Centrem dění, které nás zajímá, je 7palcový dotykový displej, ideálně umístěný na vrchu přístrojové desky, takže je pěkně na očích a není nutné příliš sklápět oči. Je dobře čitelný za všech podmínek, má živé barvy a zobrazení je tak celkově povedené.

Mazda navíc ideálně kombinuje obě možnosti ovládání – dotykové i pomocí tlačítek. Zatímco při zadávání textu určitě sáhnete na displej a písmenka rychle vyťukáte pomocí pohodlné QWERTY klávesnice, při běžném ovládání budete většinou používat šikovně umístěný kruhový otočný ovladač, který lze, stejně jako u BMW nebo Mercedesu, navíc vyklápět do čtyřech směrů.

Auta a mobily – Mazda Connect

Ovladač je obklopen tlačítky pro krok zpět, přechod na oblíbené položky a také trojicí kláves, která vás hned přenese k nejpoužívanějším funkcím – hudbě, navigaci a samozřejmě do hlavního menu. Pohodlné je i dotykové ovládání, displej je citlivý, klávesnice na zadávání textu intuitivní a není mu co vytknout. Základní telefonní funkce a samozřejmě hlasitost si můžete regulovat i na volantu.

Interiér je elegantní a typicky japonský, displej je výborně umístěn a má dobrou kvalitu, zaujme také head-up displej

Pozitivní je i přehledná a elegantní grafika systému, který vás nepřehlcuje informacemi, ale poskytuje vše podstatné zabalené do dobře vypadajícího kabátku. Pochválit musím také jeho rychlý běh i plynulé animace. Ani jedno nebývá u automobilů obzvláště střední a nižší třídy vůbec samozřejmostí a zde musíme Mazdu pochválit. V systému se velmi snadno zorientujete, je svižný a dobře se používá.

Mazda 3

Připojíte takřka vše

Poměrně široké jsou i možnosti propojení. Pokud chcete poslouchat hudbu, můžete kromě běžného audiovstupu využít i jeden ze dvou USB portů. Kromě flashky můžete připojit i telefon, Mazda si totiž poradí i s protokolem MTP, bohužel ale ne vždy. Zatímco s Androidem si poradí, u Windows Phone máte smůlu. Samozřejmostí je ale připojení a spárování přes Bluetooth. Zde má naopak navrch Windows Phone, u kterého automobil zobrazí přímo hudební obsah telefonu rozdělený podle kritérií, to u Androidu možné není.

Možnosti připojení jsou široké

Poté můžete kromě poslechu hudby, kde musím pochválit rychlé reakce na přehrání další nebo předchozí skladby, využívat i telefonní funkce. Procházení telefonního seznamu, vytáčení čísla i samotné telefonování je velmi pohodlné, při rychlé konverzaci se ale ne vždy dostatečně rychle systém přizpůsobí a první slova druhé osoby někdy mohou zaniknout. Systém umí dokonce zobrazovat a předčítat SMS zprávy z připojeného telefonu, odpovídat na ně a dále s nimi pracovat, opět ale pouze v případě, že máte telefon s Androidem.

Moderní a příjemné prostředí je velkým plusem systému

Mazda vám přečte Facebook

Systém se zeleným robotem umožňuje i dvě multimediální funkce. Na displeji palubního systému můžete využívat i dvě zajímavé aplikace Aha a Stitcher. Data pro ně tahá systém ze stejnojmenných aplikací, které si do telefonu stáhnete z Google Play. A co umí? Aplikace Aha vám předčítá pomocí syntezátoru obsah z vybraných zdrojů, například světové zprávy nebo si můžete vybrat i přímo internetovou rozhlasovou stanici. Zajímavostí ale je, že vám umí předčítat i statusy z Facebooku nebo Twitteru. Velmi užitečné pak je vyhledávání restaurací nebo hotelů ve vašem okolí. Ty, které vám systém najde, vám nahlas i s hodnocením přečte a rovnou se k nim můžete odnavigovat. K dispozici je i předčítání informací o počasí.

I když je však systém v češtině, aplikace Aha umí jen anglicky a tak pro vás bude užitečná, pouze pokud máte většinu obsahu v tomto světovém jazyce. Aplikace Stitcher pak slouží ke stahování a poslechu podcastů, zpráv a dalších audio souborů. Ovládání obou aplikací je poměrně svižné a pohodlné, na žádné problémy jsme nenarazili, jen je nutno počítat s prodlevou v místech s horším signálem a samozřejmě vyššími nároky na data a baterii v připojeném telefonu.

Systém umí internet využívat i pro stahování dopravních a dalších informací, pro tyto účely je ale nutno připojit telefon skrze Wi-Fi. Bohužel však zatím není dostupná Google Earth nebo Google StreetView, hodil by se i slot pro SIM kartu přímo v automobilu, aby nebylo nutno pro internetové funkce připojovat telefon. To některá konkurence, jako například Volkswagen, zvládá i ve střední třídě.

Mazda 3

I tak jsou ale možnosti na střední třídu neobvykle široké a Mazda si v testu vedla velmi dobře. Potěší také velmi povedený displej, který je navíc dobře umístěný, a intuitivní systém s elegantní grafikou a snadným ovládáním. Mazda tak má se svým systémem Connect dobře našlápnuto do budoucnosti.

Diskuze ke článku
Martin
Joo Mazda je supr. Sám jsem majitelem tohoto vozu a nadmíru jsem spokojen. Koncernový sračky (VW, Škoda, Audi, Seat) se můžou jebnout, ať už v kvalitě, tak i v desighnu. Ještě udělějte recenzi Toyota/Lexus.
Touž
Martine, co máte společného s Vlašimí? :)
Pítrsan
Jj, Vlašim jede! :-)
Bob
Škoda absence mirrorlinku, to umí i fábie :)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze