Americký Apple žebříčku kraloval po dlouhé tři roky. V aktuálním žebříčku Top 100 BrandZ však zaznamenal 20% pokles své hodnoty. Ta aktuální činí necelých 148 miliard dolarů, což je velmi vysoké číslo. Značka Google však na své hodnotě neztratila, ale naopak posílila o 40 % na bezmála 159 miliard dolarů. Výsledkem je, že se Google posunul před Apple na první pozici v žebříčku. Za údajným vyklizením pozice ze strany Applu údajně stojí nedostatek inovací. Nová zařízení jsou pouze evoluční a nikoliv revoluční, jako tomu bývalo před lety. Zároveň si lze všimnout, že mezi nejhodnotnějšími značkami padá suverénně nejrychleji právě Apple.
Pro nás je rovněž zajímavé, že se daří značce Microsoft, která zaznamenala 29% růst a její aktuální hodnota činí 90 miliard dolarů. Microsoft se tímto posunul o tři příčky na aktuálně 4. místo v žebříčku za IBM. Stojí za tím naopak velké množství inovací. Microsoft nyní hodně rozvíjí svůj Windows Phone, cloud OneDrive i Windows 8 a spojuje všechny své služby a platformy do jednoho ekosystému.
Zdroje: millwardbrown.com, phandroid.com
Překvapením je podle mě taky pozice společnosti SAP. Ta za poslední dva roky přinesla hromadu inovací v oblasti podnikového software. Tak třeba příští rok dotáhne první desítku...