Novinkou v iOS 9 je také možnost blokování reklamy pomocí aplikací třetích stran. Apple umožnil, aby se skrze nastavení prohlížeče Safari dalo zablokovat zobrazování reklam na všech webech, stačilo si k tomu stáhnout pouze vybranou aplikaci třetí strany, která takový zásah umožňuje a kterou pak uživatel právě v nastavení může aktivovat. Jednou z velmi oblíbených aplikací tohoto druhu se rázem stala aplikace s lehce ironickým názvem „Peace“, tedy mír. Aplikace se během několika dnů stala nejstahovanější placenou aplikací na App Store vůbec, i když si za ni vývojář Marc Arment účtoval necelé 3 dolary (asi 72 Kč).
Aplikace Peace ovšem nyní zmizela z nabídky a stáhnout si ji už nemůžete. Nemůže za to ani Apple, ani nikdo jiný, rozhodl se pro to sám vývojář aplikace, který se nakonec omluvil za to, že webům, které financuje reklama, sebral zdroj příjmů. Nezpoplatněné weby bohužel jiný zdroj příjmů než reklamu nemají a čtenáři na takový přístup musí brát ohledy, tedy pokud si přejí další rozvoj daného webu. Aplikace neumožňovala vytřídit weby na ty, u kterých reklamu blokovat chcete a na ty, u kterých je to naopak. Zkrátka princip „všechno nebo nic“. Aplikace pro současné zákazníky zůstane funkční, avšak už nebude k dispozici žádná aktualizace ani oprava chyb. Zákazníci mají v tomto případě právo na vrácení peněz.
iOS 9: přehled novinek
Zdroje: washingtonpost.com, marco.org